البرز

وزیر بهداشت: ارز ترجیحی سنگی مقابل توسعه تولید بود

وزیر بهداشت: ارز ترجیحی سنگی مقابل توسعه تولید بود

به گزارش یولن از کرج، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و سلامت پزشکی، ظهر امروز در سفر نیم‌روزه خود به استان البرز و حضور در مراسم بهره برداری از فاز نهایی بزرگترین کارخانه تولید واکسن غرب آسیا و تولید ۶۰ میلیون دز واکسن برکت گفت: ملت ایران در هر نقش و شغلی برای موفقیت و پیشرفت در تلاش هستند، روز رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس تلاش کردند و امروز شاهد این هستیم جامعه بهداشت و درمان در راستای مقابله با ویروس و منحوس کرونا دو سال است که لحظه ای از تلاش نمی‌ایستد عشق و فداکاری ریشه در جان ما ایرانیان دارد.

وی با اشاره به اینکه نشان داده‌ایم در هر زمینه توان و شرایط موفقیت را داریم، اظهار کرد: در زمان شیوع کرونا در جهان کشورها شرایط مختلفی داشتند؛ برای مثال ما در تحریم ظالمانه آمریکا بودیم و در روزهای ابتدایی حتی در تأمین ماسک و دستکش نیز با مشکل مواجه بودیم، اما در نهایت این تلاش و ایثار مردم ایران بود که در هر لباس و شغلی برای تأمین الکل و ماسک پا در میدان گذاشتند و در نهایت به جایی رسیدیم که ماسک نیز به دیگر کشورها اهدا کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه دشمن در چنین شرایط فشار را به ایران بیشتر کرده بود تا با فشار مضاعف کرونا به اهداف خود برسد، تصریح کرد: آنها با کارشکنی باطن خبیث خود را نشان دارند و سعی کردند با بالا رفتن آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در ایران به اهدافشان برسند.

این مقام مسؤول در بخش دیگری با اشاره به اینکه امروز باید از شرایط اوکراین درس بگیریم، اضافه کرد: وابستگی به دشمن کاری عبث است؛ ما می‌توانیم و با اتکا به توان داخلی رشد و قله‌های خودکفایی را فتح خواهیم کنیم.

عین اللهی با اشاره به اینکه پیشرفت کشور در سایه خودکفایی یکی از اصلی ترین اهداف دولت سیزدهم است، یادآور شد: برخی از مسائل در سنگی در مسیر خودکفایی کشور بود که در این میان به عنوان مثال می‌توان به ارز ترجیحی اشاره کرد که در واقع ضد تولید بود؛ همین عوامر است که امروز منجر به بروز مشکل شده و سرمایه گذاران برای انجام کارهای اقتصادی کمتر اعتماد می‌کنند.

وزیر بهداشت ادامه داد: نیروهای انسانی بسیار خوب، باهوش، کارآمد، جهادی و صاحب نظر در تمامی رشته‌ها وجود دارد، از این رو کشور در امر تولید نباید با مشکل مواجه شود و لازم است شرایط تا حدی تغییر کند که به یکی از بهترین تولید کننده جهان تبدیل شویم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری متکی بودن اقتصاد کشور به نفت را اشتباه خواند و افزود: نیاز است تمامی ظرفیت‌های کشور در این زمینه به کار گرفته شود. در این میان بهره گیری از ظرفیت مجموعه‌های دانش بنیان قابل توجه و ضروری است.

این مقام مسؤول با تأکید به اینکه دانشمندان مجموعه‌های دانش بنیان باید در مسیر برنامه عدالت و تعالی نظام سلامت حرکت کنند، گفت: ظرفیت این را داریم که به عنوان محور فعالیت‌های علمی و آموزشی منطقه فعالیت کنیم.

وی ضمن تأکید بر اینکه می‌توانیم فعالیت‌های بین‌المللی خود را با صادرات محصولات بنیادی و علمی به جهان نشان دهیم، تصریح کرد: امروزه از تمام سرمایه‌گذران و خیرین می‌خواهیم تا در زمینه تولید کمک و هزینه کنند چرا که نمی‌خواهیم به هیچ وجه در زمینه دارویی با کمبود مواجه شویم.

وزیر بهداشت با اشاره به امکانات خوبه مجموعه برکت، اظهار کرد: استفاده از هوش مصنوعی و استارت‌آپ‌ها کمک شایانی در تولید باشد، بنابراین باید از این ظرفیت به صورت کامل بهره ببریم تا جایی که حرمت بیماران را به صورت کامل نگه داریم و در صف طولانی دارو و واکسن نایستاند.

وی با بیان اینکه در رابطه با تأیید علمی هر محصولی دقیق و موشکافانه عمل می‌کنیم، یادآور شد: نتیجه آن این است که شاهد تولید انبوه واکسن هستیم و زمینه صادرات وجود دارد؛ در واقع مرکز برکت یک مرکز کشوری نیست و یک مرکز بین‌المللی است.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا