سلامت

وزیر بهداشت: برخی از فعالیت‌های تخصصی حوزه سلامت نیازمند پیوست فرهنگی است

وزیر بهداشت: برخی از فعالیت‌های تخصصی حوزه سلامت نیازمند پیوست فرهنگی است

به گزارش خبرنگار یولن، دکتر بهرام عین‌اللهی روز دوشنبه در جلسه اعضای کمیته بهداشت، سلامت و محیط زیست خدمات سفر خراسان رضوی که با موضوع برنامه‌های دهه پایانی ماه صفر برگزار شد، افزود: کارهای فرهنگی زیادی همچون اجرای سرود سلام فرمانده در کشور انجام شده است، در حوزه بهداشت و درمان ما هم می‌توانیم کلید کار را در انجام پیوست‌های فرهنگی ببینیم.

وی خاطر نشان کرد: اولویت اول ما در روزهایی که گذشت و همچنین روزهای پیش رو خدمت‌رسانی به زائران امام حسین(ع) و امام رضا(ع) است و اگر طبق فرمان مقام معظم رهبری و علما و مراجع تقلید عمل کنیم، می‌توانیم اجرای کار مشترک فرهنگی و تخصصی را به‌خوبی در جمع عزاداران رضوی ببینیم.

عین اللهی افزود: اگر روحیه بسیجی باشد کار با موفقیت پیش می‌رود، اما اگر این روحیه اداری باشد کار آنگونه که باید پیش نمی‌رود.

وی بیان کرد: ماموریت‌ها و مراسم‌های اربعین حسینی و دهه پایانی صفر جز حماسه‌های بی‌نظیر دنیا است، همچنانکه مقام معظم رهبری هم بر این موضوع تاکید ویژه داشته و فرموده اند که این رویدادها به‌ واقع حماسه‌ قلب‌ها است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه کسانی که با پای پیاده به حرم‌های مطهر امام حسین(ع) و امام رضا(ع) مشرف می‌شوند به طور قطع یک فرد عادی نیستند، گفت: این افراد از اجر ویژه‌ای در نزد ایزد منان برخوردارند و قطعاً خادمان زائران پیاده حسینی و رضوی هم از این ویژگی ناب برخوردار هستند.

دکتر عین‌اللهی با اشاره به اینکه در این روزها تمامی بخش‌ها اعم از بهداشت، درمان، غذا و دارو، اورژانس ۱۱۵، پرستاری و غیره آماده ارائه خدمات ویژه به عزاداران رضوی هستند، بیان کرد: در روزهایی که تمام رسانه‌های دنیا روی موضوع پیاده‌روی زائران حسینی و رضوی تمرکز کرده‌اند، مردم به عشق امام حسین(ع) و امام رضا(ع) پا در این مسیر می‌گذارند و نیروهای حوزه سلامت هم که در کنار آنها قرار دارند از این ثواب‌ها و اجر و مزدها برخوردار می‌گردند.

وی اظهار کرد: در روزهای گذشته سختی‌ها و مشکلات مناطق مرزی را داشتیم که زائران حسینی را دچار گرمازدگی کرده بود و نیروهای بهداشت و درمان بلافاصله خدمت‌رسانی لازم را به آنان داشتند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه معتقدیم که ثواب خدمه از زائر بیشتر بوده و هست، خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) در این خصوص به‌طور خاص تاکید کرده‌اند و باید تک‌تک خادمان زائران سواره و پیاده دهه آخر صفر همچون خادمان حوزه سلامت بدانند که اگر ثواب کارشان بیشتر از زائران نباشد کمتر از آنان نیست و زائران امام رضا(ع) باید متناسب با نیازشان بهترین نوع خدمت را دریافت کنند.

تدارک ۱۴۵ ایستگاه شهری و جاده‌ای برای زائران دهه پایانی صفر

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این جلسه گفت: برای ایام شهادت امام رضا(ع) ۱۴۵ ایستگاه شهری و جاده‌ای برای خدمت رسانی به هشت میلیون زائر پیش بینی شده است، زائرانی که بیش از یک میلیون نفر از آنان جزو زائران پیاده هستند که از هفت مسیر نیشابور، تربت‌حیدریه، چناران، طرقبه‌شاندیز، فریمان، سرخس و کلات به مشهد مشرف می‌شوند.

دکتر محمدعلی کیانی، با بیان اینکه به دنبال ارائه بهترین نوع خدمت در حوزه‌های بهداشت، درمان و دارو هستیم، افزود: برای این ایام از ظرفیت تمامی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی بهره‌مند می‌شویم تا زائران امام رضا(ع) از همان شهر مبدا تحت پوشش خدمات بهداشتی، دارویی و درمانی باشند و متناسب با نیازشان بهترین نوع خدمت را دریافت کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از روز گذشته و بلافاصله پس از اتمام ماموریت اربعین حسینی، ماموریت جدید را که ویژه دهه پایانی ماه صفر و ایام رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) بوده در شهر مشهد و شهرها و جاده‌های منتهی به این شهر آغاز کرده‌ایم و اوج کارمان سه روز پایانی ماه صفر و در روزهای ۲۸، ۲۹ و ۳۰ این ماه خواهد بود.

دکتر کیانی با اشاره به اینکه آماده ارائه کلیه خدمات بهداشتی، درمانی و دارویی به بهترین شکل ممکن هستیم، افزود: ایستگاه‌های سلامت در مسیرهای مختلف شهری و جاده‌ای فعال بوده تا خدمت‌رسانی لازم را به زائران امام رضا(ع) داشته باشیم و در حوزه‌های پرستاری و پزشکی از ظرفیت نیروهای متخصص خانم برای درمان بانوان بیمار استفاده کرده ایم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: چهار هزار محل اسکان برای زائران پیاده امام رضا(ع) پیش‌ بینی شده و در تمامی این مراکز از ظرفیت نیروهای حوزه‌های بهداشت و درمان برخوردار خواهیم بود تا در صورت نیاز خدمات موردنیاز را که بیشتر بحث پانسمان تاول‌ها بوده به عزاداران رضوی ارائه نمایند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز به مشهد سفر کرد، بازدید از موکب های سلامت ویژه زائران پیاده از برنامه های دکتر بهرام عین‌اللهی در این سفر بوده است.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا