سلامت

وزیر بهداشت: کمبود آنتی بیوتیک و سرم در داروخانه‌ها رفع می‌شود

وزیر بهداشت: کمبود آنتی بیوتیک و سرم در داروخانه‌ها رفع می‌شود

به گزارش خبرنگار  پارلمانی یولن، بهرام عین‌اللهی پس از حضور در نشست امروز دوشنبه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: با توجه به نیازهای بسیار وسیع بهداشت و درمان کشور و امکانات و مقدورات باید بتوان نیازها را در این حوزه برطرف کرد و در سوال نمایندگان درباره اینکه چگونگی رفع این نیازها در نشست امروز کمیسیون به سوالات اعضا پاسخ دادم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ۷۴ سفر استانی خود در دوران وزارتش افزود: در این سفرها در جریان مشکلات مردم قرار گرفتم و امیدواریم با مصوبات مجلس بتوان نیازهای بخش سلامت را حل کرد.

عین اللهی در مورد عدم پرداخت مطالبات و سهم داروخانه‌ها در طرح دارویار خاطرنشان کرد: در مورد بیمه سلامت پرداخت‌ها به طور کامل انجام شده و امیدواریم با انتخاب وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی و پیگیری سایر دستگاه‌های مسئول، عمل به این تعهدات انجام شود.

وی درباره کمبود شربت آنتی بیوتیک کودکان هم خاطرنشان کرد: به دلیل مصرف بالا در فصل تابستان با کمبود سرم و در فصول پاییز و زمستان با کمبود آنتی بیوتیک مواجه هستیم که برای رفع این کمبودها پیش بینی‌های لازم انجام شده و حدود یک هفته آینده به مقدار فراوان از هر دو محصول به داروخانه‌ها تحویل خواهد شد.

همچنین زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره حضور بهرام عین اللهی در نشست امروز کمیسیون گفت: در این نشست سوالات نمایندگان از وزیر بهداشت در دستور کار قرار گرفت که برخی سوالات نمایندگان منطقه‌ای و در مورد کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی و پزشک و نیروی متخصص، ضعف مدیریت، عدم تجهیز و احداث بیمارستان‌ها و برخی سوالات نیز ملی و در مورد تعیین تکلیف وضعیت نیروهای طرحی، کمبود و نبود داروی بیماران خاص و صعب العلاج، افزایش قیمت دارو، اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری، نحوه توزیع نیروهای متخصص، تقویت شبکه بهداشت و وضعیت پزشکان عمومی آزمون دستیاری بود.

وی خاطرنشان کرد: سه نماینده از پاسخ‌های وزیر قانع نشدند و بخشی از سوالات مراعا ماند (به جلسات بعد موکول شد) و برخی نمایندگان نیز به وزیر برای تعیین تکلیف سوالات و مباحث مطرح شده مهلت دادند.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا