بین الملل

وزیر خارجه آلمان به کی‌یف رفت

وزیر خارجه آلمان به کی‌یف رفت

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، در ادامه دید و بازدیدهای مقام‌های غربی از اوکراین، وزیر خارجه آلمان به منظور نشان دادن حمایت از این کشور وارد اوکراین شد.

خبرگزاری فرانسه روز سه شنبه (امروز) در خبری فوری گزارش داد، «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان در سفری از قبل اعلام نشده، وارد شهر «بوچا» در اوکراین شد.

سفر این مقام ارشد دولت آلمان در شرایطی انجام شده که از زمان آغاز بحران اوکراین مسئولان ارشد کشورهای غربی سفرهای مکرری به این کشور داشته‌اند.

آلمان همراه با آمریکا و دیگر متحدان غربی این کشور، از زمان آغاز «عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین» ضمن محکوم کردن مواضع مسکو و اعمال انواع فشارها، کمک‌های تسلیحاتی و اقتصادی در اختیار اوکراین قرار داده‌اند.

روسیه از ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. پوتین هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرده است.

سفر وزیر خارجه آلمان به شهر «بوچا» در شرایطی انجام شده که درگیری‌ها در این شهر خبرساز شده و مقام‌های مختلف غربی از آمریکا، انگلیس و آلمان گرفته تا افرادی نظیر «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روسیه را به نسل‌کشی متهم کرده بود.

 «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه پیشتر گفته بود مسکو معتقد است که غرب در حال ایجاد «هیجان و تنشج» در مورد کشتار جمعی ادعایی در شهر بوچا است تا مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین را از مسیر خود خارج کند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه هم هفته گذشته با رد ادعای غربی‌ها درباره کشتار روسیه در بوچا درباره دست داشتن انگلیس در وقایع این شهر اوکراین اظهار داشت: «اطلاعات مربوط به طرف‌هایی که در این وقایع دست داشتند در زمان لازم ارائه می‌شود» (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا