بین الملل

وزیر خارجه عراق: جریان‌های ملی در حال تلاش برای تشکیل دولت هستند

وزیر خارجه عراق: جریان‌های ملی در حال تلاش برای تشکیل دولت هستند

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، «فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق روز پنجشنبه با «لیندا توماس گرینفیلد» سفیر ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل متحد دیدار داشته و دو طرف درخصوص مهم‌ترین تحولات سیاسی و امنیتی گفت‌وگو کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسمی دولت عراق «واع» فواد حسین در این دیدار ضمن اشاره به تداوم گفت‌وگوی جریان‌های ملی درخصوص تشکیل دولت، تاکید کرد که تمام تلاش‌ها در جهت تسریع روند تشکیل دولت آینده انجام می‌شود.

وزیر امور خارجه عراق در این دیدار گفت: جریان‌های ملی عراق گفت‌وگوها را با هدف فراهم‌کردن زمینه‌های لازم جهت حفاظت از زمان‌بندی‌های قانونی تشکیل دولت و ترسیم طرحی برای موفقیت عملکرد آن پیگیری می‌کنند.

وی در بخش دیگری از گفت‌وگو با لیندا گرینفیلد با مثبت خواندن نقش ایالات متحده در بغداد و قدردانی از تلاش‌هایش در زمینه‌های توسعه عراق، درخصوص تمایل این کشور به ادامه روابط با واشنگتن تاکید کرد.

حسین و گرینفیلد در این دیدار موضوعاتی همچون روند روابط دوجانبه عراق و امریکا، راه‌های تقویت همکاری‌های دو کشور، وضعیت تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین شراکت بغداد-واشنگتن در زمینه‌های مختلف، فعالیت چندجانبه در سازمان ملل و همکاری بیشتر بین دو هیات عراقی و آمریکایی در نیویورک را مطرح کردند.

در پایان سفیر ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل متحد اذعان کرد که آمریکا نسبت به حمایت از عراق در مسیر تضمین امنیت و پیشرفتش پایبند است و هم‌گام با برنامه سازمان ملل برای رشد عراق، همکاری‌هایش را با بغداد ادامه می‌دهد.

این ادعا درخصوص حمایت از امنیت و ثبات عراق در حالی از سوی سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد مطرح می‌شود که پیش‌تر گفته بود ما برای مقابله با ایران به مرزهای عراق و سوریه حمله می‌کنیم.

انتهای پیام/ص


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا