بین الملل

وزیر خارجه هند: در پی توسعه روابط دوستانه با ایران هستیم

وزیر خارجه هند: در پی توسعه روابط دوستانه با ایران هستیم

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، وزیر خارجه هند روز چهارشنبه در توییتی از گفت‌‌وگو با همتای ایرانی خود جهت تعمیق روابط دوستانه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «اینی» «سوبرامانیام جایشانکار» وزیر خارجه هند در توییتی به به مناسبت ورود «حسین امیر عبداللهیان» وزیر خارجه ایران به دهلی نو نوشت: «ورود امیر عبدالهیان به دهلی نورا خوشامد می‌گویم.  گفت‌وگوهای ما امروز پیرامون توسعه روابط نزدیک و دوستانه خواهد بود.»

 اوائل صبح چهارشنبه وزیر خارجه ایران وارد دهلی نو شد و  قرار است  با هدف توسعه روابط راهبردی بین دو کشور با مقام‌های عالی رتبه هند دیدار کند.

 وزیر خارجه ایران در این زمینه گفت: «این دیدار به هدف توسعه روابط بین دو کشور و برگزاری نشست‌های مشورتی راهبردی در زمینه همکاری در امور منطقه‌ای و تحرکات بین‌المللی است.»

این منبع خبری نوشت، روابط هند با ایران منحصر به فرد و تاریخی است و ایران شریک و همسایه نزدیک برای هند است.

«آرندام باقچی» سخنگوی وزارت امور خارجه هند با اعلام ورود «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه هند به «دهلی نو»، این سفر را برای تقویت بیشتر روابط دو کشور هند و جمهوری اسلامی ایران بسیار مؤثر دانست.

وی در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد، نوشت: «دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران با استقبالی گرم وارد هند شد. این دیدار روابط و مشارکت عمیق تاریخی ما را بیشتر تقویت خواهد کرد.»

اوایل بهمن سال گذشته قرار بود امیرعبداللهیان به دهلی نو برود که به دلیل ابتلای وزیر خارجه هند به کرونا این سفر به تعویق افتاد در همان زمان هم سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه به خبرنگار فارس گفت که این سفر در دستورکار قرار دارد و انجام خواهد شد.

قبل از آن هم قرار بود حسین امیرعبداللهیان شهریور ماه سال گذشته هم بنا به دعوت همتای هندی به دهلی نو سفر کند که به دلیل همراهی در سفر «آیت‌الله رئیسی» رئیس جمهور ایران به تاجیکستان برای شرکت در نشست سران سازمان همکاری شانگهای این سفر به بعد موکول شد. البته وزرای خارجه دو کشور ۲۹ بهمن در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با یکدیگر دیدار کرده بودند.

 انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا