بین الملل

وزیر خارجه پیشین لبنان: فضای انتخابات منسجم با خط مقاومت است

وزیر خارجه پیشین لبنان: فضای انتخابات منسجم با خط مقاومت است

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، «عدنان حسن منصور» وزیر خارجه اسبق لبنان فضای انتخاباتی در لبنان را مثبت توصیف کرد و گفت که همه لبنانی‌ها برای این انتخابات آماده می‌شوند و وضعیت لبنان به وضوح و تا حد زیادی با خط مقاومت همخوانی و هماهنگی دارد و نتایج انتخابات در روز شمارش آرا مشخص خواهد شد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، در خصوص فضای انتخابات جاری در لبنان تصریح کرد: «فضا مثبت است و همه لبنانی‌ها برای این انتخابات آماده می‌شوند، به ویژه این که این انتخابات، انتخاباتی محوری است، زیرا مجلس جدید و آینده باید وظایف بسیار مهمی را انجام دهد و با بحران‌هایی که لبنانی‌ها در حال حاضر با آن روبرو هستند، مواجه شد؛ از شرایط سخت اقتصادی و معیشتی گرفته تا جریان واحد پول ملی و نقل و انتقالات مالی که به صورت غیرقانونی صورت گرفت و منجر به کسری بودجه لبنان شد. همچنین مسائل اجتماعی، اقتصادی، بهداشتی و آموزشی نیز وجود دارد و پارلمان جدید باید به این مشکلات رسیدگی کند.

در خصوص پیش‌بینی نتایج انتخابات، وزیر امور خارجه لبنان در سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ در دولت «نجیب میقاتی» گفت:به طور کلی تمایل امروز لبنانی‌ها حمایت از مقاومت و حمایت از محور مقاومت است. این انتخابات به معنای آن است که لبنانی‌ها آن‌چه را که مقاومت با ارتقای حاکمیت، تقویت مردم و مقابله با همه تلاش‌های دشمن در سیاست خودعلیه لبنان، ارائه کرده است، ببینند. این مقاومت به لبنان مصونیت می‌بخشد و در داخل لبنان نیز ثبات ایجاد می‌کند، بنابراین انتظار داریم، حزب حامی خط مقاومت در انتخابات به موفقیت دست یابد».

منصور در خصوص دخالت آمریکا در امور داخلی لبنان و این‌که آیا این امر تاثیر منفی بر مقاومت می‌گذارد، نیز گفت: «یقیناً پیشروی محور مقاومت در منطقه یا حضور خط مقاومت در داخل لبنان، سیاست آمریکا را مختل می‌کند و همین امر باعث می‌شود که آمریکایی‌ها از طریق گروه‌ها یا نهادهای حاضر در صحنه لبنان، در امور داخلی لبنان دخالت کنند. به این ترتیب که اقدام به جهت‌دهی آن‌ها می‌کنند و از آن‌ها در رسانه‌ها از نظر سیاسی و حتی مالی حمایت می‌‌کنند. اما این امر، موجب نمی‌شود که آمریکا به خواسته خود در  دور نگه داشتن لبنان از مقاومت، یا دور کردن مقاومت از لبنان و دور کردن لبنان از محیط عربی و محور مقاومت برسد.

وی در پاسخ به این سوال که مقاومت و حامیان آن چه لبنانی را از طریق انتخابات امروز می‌خواهند، گفت: آن‌چه لبنان از طریق مقاومت می‌خواهد این است که کشوری مستقل، و آزاد باشد که حاکمیت خود را حفظ کند و سیاست سلطه خارجی را رد کند. لبنان نمی‌خواهد وارد سیاست عادی‌سازی با دشمن اسرائیلی شود.

وزیر پیشین امور خارجه لبنان در پایان این گفت‌وگو تصریح کرد: «می توانم بگویم که وضعیت لبنان به وضوح و تا حد زیادی با خط مقاومت منسجم است و نتایج انتخابات در آن روز با شمارش آرا مشخص خواهد شد و تمام تلاشهای کشورهای خارجی برای خنثی کردن یا سرنگونی مقاومت یا خط مقاومت و هرکس که نماینده مقاومت در داخل لبنان باشد، شکست خواهد خورد. ما تا چند روز دیگر این حقیقت را در میدان خواهیم دید.

گفت‌وگو از: معصومه فروزان

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا