بین الملل

وزیر دفاع ارمنستان: خطر درگیری با جمهوری آذربایجان وجود ندارد

وزیر دفاع ارمنستان: خطر درگیری با جمهوری آذربایجان وجود ندارد

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، وزیر دفاع ارمنستان در گفت‌و‌گوی تلویزیونی اظهار داشت، در این برهه خطر جنگ با جمهوری آذربایجان مشاهده نمی‌شود.

به نوشته خبرگزاری «نیوز آرمنیا» «سورن پاپیکیان» وزیر دفاع ارمنستان روز سه شنبه گفت  در حال حاضر حجم زیادی از کار در مورد ساماندهی مرزی تحت نظارت مستقیم من انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: «اکنون ما با حدود ۱۳ شرکت که عمدتاً شرکت‌های راهسازی هستند در حال ساخت جاده هستیم. اینها جاده‌هایی هستند که به خط مقدم منتهی می شوند. ما وظیفه داریم هم شبکه راهی و هم خط مقدم را در تابستان به طور کامل تامین کنیم. به موازات آن نیز کار مهندسی در خط مقدم در حال انجام است.»

وزیر دفاع  ارمنستان در خصوص وضعیت مرزها خاطرنشان کرد: «تنش‌هایی در مرز وجود دارد، اگرچه گاهی اوقات آذربایجان اطلاعات نادرست درباره نقض آتش‌بس توسط نیروهای مسلح ارمنستان منتشر می‌کند. به عنوان یک قاعده، نیروهای مسلح ارمنستان با دفع اقدامات دشمن از نقض آتش بس جلوگیری می‌کنند. یعنی زمانی که تبادل آتش وجود دارد، این امر به ابتکار ما نیست و امیدوارم نمایندگان نیروهای مسلح ارتش کشور همسایه نیز به همین ترتیب عمل کنند تا بتوانیم وضعیت صلح‌آمیز کنونی را تضمین کنیم و به صلح پایدار دست یابیم.»

 سورن پاپیکیان گفت: «در هر صورت نیروهای مسلح ارمنستان باید برای تامین امنیت مرزهای ما آماده باشند. در این مرحله هیچ خطری درگیری را شاهد نیستیم.»

جنگ  بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در  نهم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۹ آبان ۱۳۹۹) با توافق آتش‌بس با امضای «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه پایان یافت و روسیه به عنوان میانجی این توافق نقش‌آفرینی کرد. با این حال، این دو کشور کماکان در نقاط مرزی باهم مشکل دارند و طرفین اغلب همدیگر را به نقض آتش بس متهم می‌کنند.

در رویدادی مرتبط با باکو و ایروان، «آرارات میرزویان» وزیر امور خارجه ارمنستان روز سه  شنبه  گفت: «موضوع بازگشت اسرای جنگی ارمنستانی و افرادی که از سوی آذربایجان در سال ۲۰۲۱ غیرقانونی بازداشت شده‌اند در عرصه‌های مختلف بین المللی مطرح شده است.»

به گفته وی، این موضوع از سوی سازمان‌ها و نهادهای مختلف بین‌المللی نیز مطرح شده و آنها به بیانیه‌هایی را ارائه کردند و خواستار بازگشت زندانیان شده‌اند.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا