بین الملل

وزیر کار لبنان: حزب الله سوخت ما را تأمین کرد، نه دولت

وزیر کار لبنان: حزب الله سوخت ما را تأمین کرد، نه دولت

به گزارش گروه بین الملل یولن، «مصطفی بیرم» وزیر کار دولت پیشبرد امور لبنان امروز سه‌شنبه، گزارشی از فعالیت وزارتخانه تحت مدیریت وی ارائه کرد.

شبکه خبری الجدید به نقل از بیرم گزارش داد، بیشتر پروژه‌هایی که انجام شده است، بر اساس اشتیاق کارکنان و کسانی صورت گرفته است که به مکانیزم کاری مد نظر این وزارتخانه، باور داشته‌اند.

وی در عین حال گفت که برای تأمین سوخت مازوت (نفت کوره) برای وزارت کار لبنان، بر حزب الله تکیه کرده بود و حکومت لبنان طی پنج ماه گذشته، حتی یک لیتر سوخت هم برای این نهاد لبنانی تأمین نکرد.

وزیر کار لبنان با اشاره به اینکه «امروز با وضعیت لجستیکی دشواری مواجه هستیم که حتی در دوران جنگ داخلی هم شاهد آن نبودیم»، خاطر نشان کرد: «گرایش سیاسی من واضح است، ولی شعار من خدمت به شهروندان لبنانی، فارغ از گرایشات آنهاست».

بیرم درباره مذکرات مرزبندی دریایی هم تأکید کرد که درباره این مسئله بین رئیس جمهور، نخست وزیر و وزیر دفاع اتفاق‌نظر وجود دارد و «در قبال هر گونه نفوذ در منطقه مورد مناقشه، سکوت نخواهد شد. به اسرائیل اجازه نخواهیم داد که واقعیتهایی را در مذاکرات تحمیل کند».

در همین ارتباط، «محمد یزبک» رئیس هیأت شرعی حزب‌الله مهر ماه گذشته با تأکید بر مقابله با سیاستهای ایالات متحده آمریکا در لبنان، گفت که «هدف از وارد کردن سوخت ایران به لبنان، شکست اراده آمریکا بود تا شاید حکومت برای رفع مشکلات مردم خود، دست به کار شود».

وی تصریح کرد: «انتظار داشتیم که کابینه پس از تشکیل شدن، در رفع مشکلات مردم، دست به کار شود، ولی خاموشیها همچنان ادامه دارد و قیمت گاز و فرآورده‌های نفتی نیز رو به افزایش است». یزبک خطاب به دولت لبنان گفت که «چرا به سمت شرق متمایل نمی‌شوند؟ آیا به این خاطر است که تحت اراده آمریکا و اسرائیل قرار دارند».

در جریان بحران سوخت لبنان، جمهوری اسلامی ایران محموله‌های سوختی بسیاری به این کشور فرستاد. این محموله‌ها با سازمان‌دهی و حمایت حزب الله وارد لبنان شد؛ مسئله‌ای که به عنوان یک پیروزی برای مقاومت لبنان عنوان شد.

انتهای پیام/ ت ۷۵


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا