اصفهان

وضعیت درچه اورژانسی است/ بلاتکلیفی مردم به خاطر نبود مرکز درمانی

به گزارش یولن از اصفهان، مردم شهر درچه با ایجاد کمپینی با بیش از ۴۰۰ امضا در سامانه «فارس من» یولن در نامه‌ای به وزیر بهداشت خواستار «ساخت بیمارستان و کلینیک تخصصی در درچه»، شدند.

 


درج مطالبه مردم درچه در سامانه فارس من با ۴۰۰ امضا

 

در نامه مردم درچه خطاب به وزیر بهداشت آمده است: شهر درچه با جمعیتی بیش از ۵۰ هزار نفر در جنوب غربی اصفهان و یکی از شهرهای مذهبی و انقلابی کشور است که از همان ابتدای انقلاب تاکنون خدمات زیادی به نظام مقدس جمهوری اسلامی نموده و همواره حامی این نظام مقدس بوده است و با تقدیم بیش از ۵۰۰ شهید دفاع مقدس و ۴ شهید مدافع حرم، شهر شاهد نمونه کشور لقب گرفته است.

در این نامه تصریح شده است: اکنون نیز مردم این شهر در تمامی زمینه‌ها حامی و پشتیبان مقام معظم رهبری، انقلاب و نظام بوده و همواره در سختی‌ها و مشکلات در سطح ملی و تا آن جا که توان داشته‌اند، چه از نظر مالی، امکانات و نیروی انسانی در کمک به حل بحران‌ها و مشکلات تلاش نموده و با حضور قدرتمند گروه‌های جهادی دین خود را ادا نموده‌اند.

مردم درچه تصریح کرده‌اند: با این وجود متأسفانه این شهر در بسیاری از موضوعات از جمله بهداشت و درمان مورد بی‌مهری و بی‌توجهی مسئولین قرار گرفته و مردم از داشتن حتی یک مرکز درمانی مجهز و بیمارستان محروم بوده که این امر سبب بروز مشکلات فراوانی شده و ایشان جهت موارد درمانی باید به یکی از شهرهای همجوار (خمینی شهر، فلاورجان، اصفهان و نجف آباد) مراجعه نمایند، که این موضوع موجب نارضایتی مردم شهیدپرور شهر درچه گشته است.همچنین با توجه به جمعیت این شهر فقط یک پایگاه ۱۱۵ با یک دستگاه آمبولانس به مردم خدمت‌رسانی می‌نماید و با پیگیری‌های نماینده محترم مجلس شورای اسلامی یک آمبولانس تهیه و محل استقرار در مکان آتش نشانی شهرداری درچه تامین شده ولی متاسفانه نیروی مورد نیاز جهت راه اندازی تامین نشده است.

در پایان این نامه تأکید شده است: لذا از حضرتعالی که وزیری دلسوز، انقلابی و پیگیر رفع مشکلات مردم هستید، درخواست داریم با توجه به شرایط ذکر شده و به منظور جبران گوشه‌ای از زحمات این مردم عزیز، پیگیری و دستورات لازم جهت ساخت یک بیمارستان مجهز دولتی در شهر درچه را مبذول فرمایید.

لازم به ذکر است در صورت ساخت بیمارستان و درمانگاه‌های تخصصی دولتی و مجهز در این شهر، مشکل بهداشت و درمان شهرها و محله‌های اطراف شهر درچه نیز حل خواهد شد.

مطالبه مردم شهر درچه برای ساخت بیمارستان و واحد درمانی مناسب تا آنجا پیش رفت که حجت‌الاسلام سید محمد علی موسوی، امام جمعه شهر درچه نیز در خطبه نماز جمعه هفته گذشته به آن اشاره کرد و گفت: در حالی که درچه بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد، چندین شهر در استان اصفهان کمتر از درچه جمعیت دارند و دارای فرمانداری شد‌ه‌اند، بنابراین رسما بیمارستان و تخت بیمارستانی دارند، ولی درچه هیچ چیز ندارد، قرار است نیازهایمان را خدمت استاندار محترم اصفهان اعلام کنیم و در جلسه‌ای هم که با اعضای شورای اسلامی شهر درچه داشتیم، اهم نیازهای اولیه درچه، نبود بیمارستان بیان شد.

همچنین در حاشیه نماز جمعه هفته گذشته نیز، طوماری به امضای مردم رسید که در آن خواستار رسیدگی و ورود مسؤولان استانی و کشوری به نبود مرکز درمانی و بیمارستانی مناسب در شهر درچه بودند.

 


امضای طومار توسط مردم درچه

 


امضای طومار توسط مردم درچه

 

شهر درچه مستقلا یک بیمارستان می‌خواهد

حجت‌الاسلام سید محمد علی موسوی، درباره این موضوع اظهار کرد: مسؤولان بهداشت و درمان در خمینی‌شهر و اصفهان و سطوح بالاتر، از قبل، نسبت به شهر درچه کوتاهی کردند و کوتاهی آن‌ها منجر به این شده است که الان یک شهر ۵۰ هزار نفری حتی یک تخت بیمارستانی هم ندارد؛ این در حالی است که شهرهای دیگر استان که جمعیتی کمتر از درچه دارند، دارای بهداری و بیمارستان هستند.

امام جمعه شهر درچه با بیان اینکه در دولت قبل هیچ اقدامی صورت نگرفت، تصریح کرد: مطالبه اصلی ما این است که این شهر باید مستقلا یک بیمارستان داشته باشد و اینکه بگویند درچه نزدیک اصفهان است و برای کارهای درمانی به آنجا مراجعه کنید، این کفایت نمی‌کند.

 


نامه دفتر امام جمعه درچه به رئیس شبکه بهداشت و درمان خمین‌شهر

 

طرح توسعه درمانگاه درچه زودتر شروع شود

محمود براتی با بیان اینکه ما باید دو موضوع بهداشت و درمان را از هم تفکیک کنیم، اظهار داشت: در بحث بهداشت باید عرض شود یک مرکز بهداشت در خیابان بسیج داریم، در آنجا، این بخش را به یک دکتر به عنوان پیمانکار واگذار کرده‌اند، ایشان هم برای اینکه کار در اینجا برایش صرفه اقتصادی داشته باشد، یکسری محدودیت‌هایی را ایجاد کرده است؛ اما در مجموع مردم از شرایط بهداشتی اینجا، آنطور که باید باشد، راضی نیستند.

رئیس شورای شهر درچه با اشاره به مشکلات این مرکز بهداشتی گفت: این مرکز فقط یک پرستار دارد، ما هم با مقامات مسؤول صحبت کردیم، از وی دعوت کردیم که به شورا بیایند و در این باره با آن‌ها صحبت کردیم، ایشان هم قول دادند موضوع را حل کنند، چون هم از نظر بهداشتی و هم از نظر خدماتی، هر دو مشکل دارد.

وی در ارتباط با بخش درمان بیان کرد: در دوره‌های قبلی، پیگیری‌هایی صورت گرفته است و الان هم در حال ادامه است، نقشه توسعه‌ای برای درمانگاهی که قبلا بوده و همچنین ۵ میلیارد هم اعتبار برای آن در در نظر گرفته شده است،بخش دیالیز، ویژه قلب، سیتی اسکن و دندان پزشکی هم در آن دیده شده است.

براتی عنوان کرد: قرار بوده پروژه توسعه از اواخر مهر شروع شود که تا حالا شروع نکرده‌اند، من هم این موضوع را از آقای غضنفری که مسؤول ساخت و ساز شبکه بهداشت است پیگیری کرده‌ام و ایشان گفته‌اند نقشه‌های این طرح توسعه، دچار یک مشکلی شده است و احتمالا چند روزی برای شروع طرح توسعه طول بکشد.

رئیس شورای شهر درچه با اشاره به عدم در نظر گرفتن درمانگاه مجهز و اختصاصی برای شهر درچه افزود: به خاطر اینکه از یک طرف به بیمارستان الزهرای اصفهان و از طرف دیگر به فلاورجان نزدیک هستیم، برای شهر درچه بیمارستان تعریف نشده است؛ دانشگاه علوم پزشکی بر این اعتقاد است که شهر درچه از نظر جمعیت و وسعت، در حوزه بیمارستان الزهرای اصفهان و امام خمینی فلاورجان، قرار دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم در آبان‌ماه ساخت این پروژه شروع شود.

براتی اضافه کرد: علاوه بر این درمانگاه که در حال ساخت و توسعه است، یک اورژانس هم در محل آتش‌نشانی شهرداری وجود دارد، که الان ساختمان این واحد اورژانس در حال ساخته شدن است و مراحل نازکاری را طی می‌کند.

رئیس شورای شهر درچه با اشاره به عدم وجود پرسنل اورژانس در شهر درچه بیان کرد: جدای از اورژانسی که در حال ساخت است، تاکنون در شهر درچه اورژانس نداشته‌ایم و در درمانگاه خیابان شریعتی که الان در حال توسعه است، خدمات اورژانس انجام می‌شد اما چیزی تحت عنوان پرسنل اورژانس وجود ندارد و اگر کسی درخواست اورژانس بکند، از فلاورجان یا اصفهان اورژانس اعزام می‌شد.

وی ادامه داد: الان هم تازه دارند ساختمان اورژانس را می‌سازند که بعد از ساخت این ساختمان، باید از دانشگاه علوم پزشکی درخواست پرسنل کنند تا پرسنل را به این واحد اورژانس اختصاص دهند.

براتی با اشاره به وجود چند درمانگاه‌ خصوصی در سطح شهر درچه با تخصص‌های مختلف گفت: آنچه در ارتباط با درمانگاه دولتی در حال توسعه خیابان شریعتی، به ما قول دادند این است که گفته‌اند اینجا را ظرف یک‌سال می‌سازیم و تحویل مردم درچه می‌دهیم؛ البته آقای غضنفری گفته‌اند اگر این پروژه تامین مالی شود، آن را می‌توان ظرف ۶ ماه به بهره‌برداری رساند.

کارهای بهداشت و درمان در شهر درچه، طبق روال در حال انجام است

علیرضا بصیری فرماندار شهرستان خمینی‌شهر درباره خدمات شبکه بهداشت و درمان بیان کرد: خدمات بهداشت و درمان در شهر درچه روال عادی خود را دارد، موضوعی که مطرح است این است که مردم درچه توقع و انتظار این را دارند که بیمارستانی در این شهر احداث شود و فراتر از چیزی که مراکز بهداشت و درمان در شهرها پوشش می‌دهند را می‌خواهند.

وی در ادامه گفت: چیزی که الان در حال انجام است، طبق روال عادی پیش می‌رود و مطابق با چیزی است که در کل کشور برابر با جمعیت شهر و محلات انجام می‌شود و در این زمینه کم‌کاری صورت نگرفته است.

با توجه به آنچه ذکرش رفت مطالبه مردم شهیدپرور درچه برخورداری از امکانات بهداشتی و درمانی است که فقدان این امکانات مشکلاتی را برای مردم شهیدپرور درچه ایجاد کرده است و می‌طلبد با توجه به جمعیت بالای این شهر و نگاه مثبت دولت سیزدهم در گره‌گشایی از مشکلات مردم؛ رفع مشکلات بهداشتی و درمانی این شهر در اولویت مسؤولان قرار بگیرد.

لازم به ذکر است تلاش‌های خبرنگار فارس برای برقراری ارتباط و انجام مصاحبه با  رئیس شبکه بهداشت و درمان خمینی‌شهر بی‌نتیجه ماند و وی پاسخگوی تماس‌های مکرر ما نبودند.

انتهای پیام/ ۶۳۰۷۷/آ/ی


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا