کرمانشاه

وضعیت رودخانه آبشوران در برخی نقاط بحرانی است

وضعیت رودخانه آبشوران در برخی نقاط بحرانی است

محمدرضا آمویی در گفتگو با خبرنگار یولن کرمانشاه، اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی از نیمه دوم مهر ماه باید منتظر آغاز زودهنگام بارش‌های پاییزی در استان کرمانشاه باشیم.

وی با توصیه به عموم مردم برای پیگیری خبرهای بارندگی از طریق اطلاعیه‌های سازمان هواشناسی افزود: باران برای همگان به‌ویژه کشاورزان شهرستان کرمانشاه سال خوبی را نوید می‌دهد و امید است در پاییز پربارش امسال بخش قابل توجهی از کمبود منابع آبی جبران شود.

فرماندار کرمانشاه با تأکید بر ضرورت آمادگی تمامی دستگاه‌ها برای فصل بارش تصریح کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان همچون شهرداری‌ها و راهداری باید برای فصل بارش آماده باشند و براساس گزارش کارشناسان آب منطقه‌ای که در این جلسه ارائه شد نقاط آبگیر در محورهای مواصلاتی درون و برون شهری اصلاح شود.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه پیش‌بینی، پیشگیری و کنترل سیلاب بیان کرد: بارندگی اوایل امسال سبب طغیان رودخانه «تنگ کنشت» شد که وجود آب‌بندها و دیواره‌ها در مسیر رودخانه سبب رفع خطر از زندگی ساکنان اطراف رودخانه در شهرک‌های پایین دست شد و باید این آب‌بندها و دیواره‌ها بازبینی شود.

آمویی با بیان اینکه وضعیت رودخانه آبشوران در برخی از نقاط شهر کرمانشاه بحرانی است تأکید کرد: بر اساس گزارش آب منطقه‌ای جداره رودخانه آبشوران در برخی از نقاط خیابان‌های شهید اشرفی و حداد عادل نیازمند بهسازی است که این اقدام با همکاری ساکنان این مناطق قابل انجام است.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به تجربه ساماندهی رودخانه آبشوران در محدوده پارکینگ شهرداری خاطرنشان کرد: شیوه ساماندهی رودخانه آبشوران در محدوده پارکینگ شهرداری و رفع خطر از این منطقه یک تجربه موفق است که می‌تواند برای سایر نقاط این رودخانه در بافت کلانشهر کرمانشاه اجرا شود.

وی با بیان اینکه نخاله‌های ساختمانی یکی از مشکلات حاشیه شهر کرمانشاه است بیان کرد: وجود نخاله‌های ساختمانی در مسیر رودخانه‌ها و محورهای مواصلاتی در فصل بارش خطرآفرین است و پلیس راهور موظف است خودروهایی که به تخلیه نخاله‌های ساختمانی در اطراف شهر اقدام ‌کنند را یک ماه توقیف کند.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به لایروبی رودخانه «مِرِگ» در بخش‌های ماهیدشت و فیروزآباد افزود: لایروبی این رودخانه پس از سال‌ها با اقدام آب منطقه‌ای استان انجام شد که رضایت عمومی را در پی داشت.

۴۶

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا