علمی و فناوری

ویدئو|به نمایش تجملات در فضای مجازی

گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات یولن، ترویج فرهنگ مصرف‌گرایی یکی از معضلاتی است که امروزه در فضای مجازی شاهد آن هستیم. این موضوع باعث شده که افرادی بدون توجه به نیازهای خود و صرفاً به علت اعتیادی که به اشتراک‌گذاری عکس‌های متفاوت از زندگی خصوصی در فضای مجازی پیدا کرده‌اند، به خرید کردن بپردازند. کاربرانی هم که به تماشای این عکس‌ها می‌پردازند اغلب جوانانی از طبقه متوسط و ضعیف جامعه هستند که دلشان می‌خواهد شبیه این عکس‌ها و تصاویر زندگی کنند ولی توانایی رقابت با این مدها را ندارند. معمولاً افراد قشر متوسط رو به پایین که اکثریت جامعه را تشکیل می‌دهند توان اقتصادی برای این نوع مصرف‌گرایی را ندارند و همین عدم توانمندی می‌تواند یکی از عوامل ایجاد افسردگی و خودکم‌بینی در جامعه باشد.  

در ادامه ویدئوی زیر را ببینید:

 

 

 

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا