زنجان

هزینه یک میلیاردی برای پیوند کلیه/چالش تامین دارو برای بیماران کلیوی

به گزارش خبرگزاری یولن در زنجان، محمد رضا طهماسبی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با بیان اینکه انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان چهار دهه در کشور به بیماران کلیوی خدمات داده است، اظهار کرد: بیماران کلیوی در هر هفته سه بار و هر بار چهار ساعت دیالیز می‌شوند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با بیان اینکه هزینه‌های درمانی، آزمایشگاهی و جاری بیماران کلیوی بالا است، تصریح کرد: به دلیل افزایش هزینه‌ها تعداد پیوند کلیه از ۴۰ پیوند در سال‌های گذشته به ۱۲ تا ۱۵ پیوند در سال‌های کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه انجمن حمایت از بیماران کلیوی از بدو تاسیس در زنجان تا به امروز برای ۲ هزار پرونده برای بیماران کلیوی تشکیل داده است، افزود: یک هزار و ۶۰۰ نفر از بیماران با کمک خیرین و انجمن حمایت از بیماران کلیوی از چرخه دیالیز و به زندگی عادی بازگشتند.

طهماسبی با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ نفر در استان زنجان از خدمات دیالیز انجمن حمایت از بیماران کلیوی استفاده می‌کنند، ادامه داد: ۵۰ درصد از بیماران کلیوی استان شرایط دریافت کلیه را دارند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با بیان اینکه برخی از بیماران کلیوی با اهدای کلیه بیماران مرگ مغزی از چرخه دیالیز خارج می شوند، ابراز کرد: یکی از بهترین راه ها برای دریافت کلیه بدون نوبت اهدای کلیه به بیمار توسط خانواده است که خوشبختانه در استان ما شاهد این نوع ایثار هستیم.

وی با بیان اینکه در دوران شیوع بیماری کرونا تعداد فوتی های بیماران کلیوی بالا بود گفت: تقریباً برابر با تعداد پذیرش شده فوتی داشته ایم به دلیل اینکه مقاومت و ایمنی بدن بیماران کلیوی به دلیل داروهایی که استفاده می کنند پایین است و در صورت ابتلا به کرونا شرایط برایشان سخت تر می شود.

این مسئول با بیان اینکه تامین هزینه درمان و دیالیز و آزمایش های بیماران کلیوی از عهده آنها خارج است گفت: این مجموعه فقط با کمک های خیرین اداره می وشد و هیچ منبع درامدی دیگری ندارد. در حال حاضر یک بیمارکلیوی باید نزدیک یک میلیارد ریال برای عمل پیوند کلیه هزینه کند که هزینه بسیار بالایی است.

وی با اشاره به وجود ۳۰ تخت دیالیز در مجموعه انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان، تصریح کرد: کلینیک انجمن بیماران کلیوی استان زنجان به ۱۸۰ بیمار کلیوی به صورت مداوم خدمات ارائه می‌کند.

طهماسبی با اشاره به کمبود‌های دارویی بیماران کلیوی استان، عنوان کرد: داروهای خارجی بیماران کلیوی بسیار گران قیمت و نایاب هستند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با بیان اینکه در دو شهرستان دندی و سلطانیه زیر ساخت‌های لازم برای افتتاح تخت دیالیز وجود ندارد، ادامه داد: بیماران این دو شهرستان برای دیالیز به مرکز استان تردد می‌کنند.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹


۲۰۲۱-۱۱-۱۵ ۱۰:۴۸:۴۹

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا