بین الملل

پارلمان عربی: سفارتخانه‌های آمریکا به ارزش‌های دینی ما تعرض نکنند

پارلمان عربی: سفارتخانه‌های آمریکا به ارزش‌های دینی ما تعرض نکنند

به گزارش گروه بین الملل یولن، پارلمان عربی از سفارتخانه‌های آمریکا در کشورهای عربی خواست به حریم خصوصی و فرهنگ جوامع عربی احترام بگذارند و به ارزش‌های دینی و اصول اجتماعی و فرهنگی آنها تعرض نکنند.

پارلمان عربی تاکید کرد که کشورهای عربی به حریم خصوصی و فرهنگ سایر جوامع احترام می‌گذارند و در آنها دخالت نمی‌کنند.

در بیانیه پارلمان عربی آمده است: برخی از سفارت‌‌خانه‌های آمریکا در برخی کشورهای عربی پرچم‌های گروه موسوم به ال‌جی‌بی‌‌تی را به اهتزاز درآورده‌اند و اعلامیه‌هایی در حمایت از آن منتشر می‌کنند که این رفتار غیرقابل قبول مغایر با قوانین و هنجارهای حاکم در روابط دیپلماتیک بین کشورها است که مبتنی بر احترام به ارزش‌های دینی و اجتماعی کشورها و عدم توهین یا تعرض به آن بوده است.

پارلمان عربی در بیانیه خود تاکید کرده است که احترام به فرهنگ و حریم خصوصی ارزش‌های اجتماعی در کشورهای عربی با اصل آزادی عقیده مغایرتی ندارد و نباید بهانه‌ای برای تجاوز به فرهنگ و حریم خصوصی جوامع باشد.

این نهاد افزود: احترام به این حریم خصوصی یک حق اولیه انسانی است که باید همیشه و در همه جا رعایت شود.

رسانه‌های کویتی، پنجشنبه گذشته، خبر داده بودند که سفارت آمریکا در شبکه اجتماعی «توئیتر» پیامی در ارتباط با همجنسگرایی منتشر کرده است.

 وزارت امور خارجه کویت اعلام کرد که «عبداللطیف الاحمد» جانشین دستیار وزیر امور خارجه این کشور در امور آمریکا یادداشتی به طرف آمریکایی تحویل داده و در آن تأکید کرده که کویت آنچه منتشر شده را برنمی‌تابد.

وزارت امور خارجه کویت در ادامه بر لزوم احترام به قوانین، مقررات جاری کشور کویت و پایبندی به عدم انتشار پیام‌هایی مشابه پیام مذکور در راستای مفاد توافق روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ وین تأکید کرد.

طبق گزارش منابع خبری، سفارت آمریکا با انتشار بخشی از سخنان «جو بایدن» و استفاده از پرچم همجنسگرایان در شبکه توئیتر نوشته بود: «در دفاع از حقوق انسانی جامعه ال‌جی‌بی‌‌تی، رئیس‌جمهور بایدن گفت: هر انسانی سزاوار احترام، عزت و زندگی بدون ترس است با چشم‌پوشی از اینکه آن‌ها چه کسانی هستند و چه کسانی را دوست دارند.»

رسانه‌های کویتی گزارش دادند که این پیام سفارت آمریکا به شدت باعث خشم مردم این کشور شد و نمایندگان پارلمان کویت خواستار عذرخواهی سفارت آمریکا شدند.

انتهای پیام/.


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا