بین الملل

پاسخ ایران به ادعاهای بی اساس نماینده رژیم صهیونیستی در شورای حکام آژانس

پاسخ ایران به ادعاهای بی اساس نماینده رژیم صهیونیستی در شورای حکام آژانس

به گزارش گروه سیاست خارجی یولن، همزمان با برگزاری نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در وین در جریان است، نماینده رژیم صهیونیستی در زمان ارائه بیانیه خود، ادعاهای بی اساسی را علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد که با واکنش قاطع نماینده ایران در این نشست مواجه شد.

نماینده جمهوری اسلامی ایران ضمن رد اتهامات بی اساس رژیم صهیونیستی، توجه جامعه بین‌الملل را به جنایات و نقض‌های این رژیم جلب کرد و با تأکید بر اینکه رژیم غاصب اسرائیل خود بزرگترین ناقض هنجارها و قواعد بین‌المللی است، افزود: در ژوئن ۱۹۸۱, دقیقا ۴۱ سال پیش, شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه ۴۸۴ را به اتفاق آرا تصویب کرد که از جمله از اسرائیل خواسته تا فوراً تاسیسات هسته‌ای خود را تحت پادمان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دهد.

نماینده ایران افزود: ۴۱ سال می‌گذرد و اسرائیل هنوز به این درخواست فوری شورای امنیت سازمان ملل پاسخ نداده است.

نماینده کشورمان با اشاره به اینکه اگر کسی درک کند که یک «درخواست فوری» بیش از ۴۱ سال زمان برای پاسخگویی نیاز دارد، افزود: بدیهی است که درجه و سرعت همکاری ایران و آژانس فراتر از درک اوست.  

وی در پایان یادآور شد: مضحک است که رژیم اسرائیل که طرف هیچ یک از معاهدات خلع سلاح و کنترل تسلیحات نیست و حاضر نیست همه تاسیسات و فعالیت‌های هسته‌ای خود را تحت پادمان آژانس قرار دهد، آنقدر گستاخ شده است که واقعیت‌ها را دستکاری کرده و سایر اعضای NPT را موعظه می‌کند.

به گزارش فارس، نشست شورای حکام آژانس از روز دوشنبه ۱۶ خرداد ماه در مقر سازمان در وین آغاز به کار کرده و گفته می‌شود امروز یا فردا احتمالا قطعنامه ضد ایرانی پیشنهادی سه کشور اروپایی و آمریکا به رای گیری گذاشته شود.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا