سلامت

پاسخ جهادی به یک نیاز اساسی غرب مازندران/ شاخص بهداشتی و درمانی ارتقا می‌یابد

پاسخ جهادی به یک نیاز اساسی غرب مازندران/ شاخص بهداشتی و درمانی ارتقا می‌یابد

به گزارش یولن، شهرستان های رامسر، تنکابن ، عباس آباد، کلاردشت، چالوس ، نوشهر و نور واقع در غرب مازندران با افزون بر یک میلیون نفر جمعیت ثابت و میلیون ها نفر گردشگر و مسافر به عنوان جمعیت شناور با کمبودهای زیرساختی خدماتی مواجه است.

سالهاست غرب مازندران با امکانات محلی دارد خدمات ملی ارایه می کند، پرسش این است که چرا دولت های گذشته به این مشکل دیرینه اهالی منطقه پاسخ نداده اند ؟

چرا مسوولان قبلی مرکز استان نسبت به نیازهای اساسی منطقه غرب استان بی تفاوت بوده اند؟ چرا اهالی غرب مازندران باید برای گرفتن یک سی تی اسکن باید به مرکز استان و یا استان همجوار آن گیلان سفر کنند؟ چرا مردم این منطقه باید برای گرفتن مجوز یک کار اداری از اداره کلی باید پنج تا ۶ ساعت از رامسر تا مرکز استان را طی کنند؟

اهالی منطقه غرب مازندران طی سال های متمادی دهها سوال از کمبودها و نیازهای منطقه و درخواست های متفاوت از مسوولان اداور گذشته داشتند که متاسفانه بی پاسخ مانده است و یا این درخواست ها به دلایل فرآیند اداری بی پاسخ رها شده است.

دولت مردمی سیزدهم که از همان آغاز فعالیت با هدف رفع مشکلات و تامین نیازهای ملت با همت جهادی پا به میدان کار گذاشته است و همانطوری که در یکسال فعالیتش ثابت کرده تا پای جان ایستاده است و تاکنون زیباترین تابلوی ایثار و خدمت به مردم را در تاریخ انقلاب اسلامی خلق کرده است.

در همین راستا ، استاندار پر تلاش و جهادی استان مازندران در گام اول به یکی از نیازهای اساسی غرب مازندران در بخش بهداشت و سلامت پاسخ داده است که انتشار خبر مجوز تاسیس دانشگاه علوم پزشکی در تنکابن موجی از شادی و رضایت در بین مردم منطقه رقم خورده است.

رضا محمودی یکی از شهروندان تنکابنی در این ارتباط گفت: همه اهالی غرب مازندران از شنیدن خبر تاسیس دانشگاه تخصصی علوم پزشکی در این منطقه خوشحال شدند.

وی در گفت و گو با یولن اظهارداشت: از دولت مردمی انتظار می رفت که برای رفع چالش های اساسی غرب مازندران تدابیری بیندیشد و همین اقدام جهادی دولت برای همیشه در اذهان مردم منطقه ثبت و ضبط خواهد شد.

مهرداد صمدی شهروند چالوسی نیز از مسوولان دولت مردمی سیزدهم به ویژه راس آن در استان ، استاندار مازندران خواست تا نسبت به دیگر نیازهای منطقه چاره ای بیندیشند.

وی تصریح کرد: به طور قطع با تاسیس دانشگاه علوم پزشکی غرب مازندران در غرب مازندران همه مشکلات بخش بهداشت سلامت برطرف خواهد شد و اهالی منطقه دغدغه ای و نگرانی از این بابت ندارند.

امام جمعه تنکابن گفت: پیشرفت های منطقه در راستای جهاد تبیین بازگو شود و مشکلات موجود نشات گرفته از عملکرد مدیران سالهای گذشته باید آسیب شناسی شده و برای رفع آن گام برداشت.

حجت الاسلام سید مهدی هدایتی افزود: امروز مردم برای گرفتن یک سی تی اسکن باید به شرق مازندران یا به استان گیلان مراجعه کنند و این درحالی است که برپا شدن دانشکده پزشکی در تنکابن که با تعامل نمایندگان غرب مازندان در دستور کار قرار گرفت که بسیار خوشحال کننده است.

وی با اشاره به پیمودن چهار ساعت راه تنکابن تا ساری برای گرفتن دستور یک مکاتبه اداری از استاندار خواست تا تفویض اختیار به نماینده عالی دولت در تنکابن را فراهم کند.

امام جمعه تنکابن حضور دولتمردان سیزدهم در بین مردم را  کار پرارزشی دانست و افزود: برای نخستین بار در طول انقلاب اسلامی مسوولی از استان(استاندار) در روستای شانه تراش این شهرستان حضور یافت و مردم به بیان مشکلاتشان پرداختند.
وی از نداشتن یک سد بر روی چشمه کیله این شهرستان گلایه کرد و گفت: برغم نداشتن سد آب شیرین چشمه گیله وارد دریا می شود و این در حالی است که مردم منطقه در تامین آب آشامیدنی و کشاورزی با مشکل مواجه هستند و سال گذشته با تانکر آب رسانی شد.
هدایتی به ظرفیت منطقه گردشگری سه هزار این شهرستان اشاره کرد و افزود : این منطقه نیاز به برنامه دارد تا تقویت دامداری، کشاورزی و گردشگری را داشته باشیم‌.

وی همچنین نگاه ویژه به وضعیت مرکز سرطان شناسی ، بیمارستان تخصصی و اورژانس بیمارستان شهید رجایی را خواستار شد.

احداث دانشکده علوم پزشکی غرب مازندران در راستای سیاست‌های دولت مردمی 

استاندار مازندران گفت : ایجاد دانشکده علوم پزشکی در غرب مازندران در راستای سیاست عدالت محور دولت مردمی سیزدهم است.

سید محمود حسینی پور در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار یولن افزود: مردم غرب مازندران در حوزه بهداشت و درمان دچار یک عقب ماندگی هستتد و متاسفانه عدالت در این زمینه رعایت نشده است.
وی اظهارداشت : بیماران این منطقه به واسطه نبود امکانات لازم مجبور هستند برای درمان و معالجه خود به شهرهای دیگر سفر کنند که این شرایط غیر قابل قبول است.
حسینی پور ایجاد این دانشکده را در جهت تقویت مجموعه درمانی غرب مازندران برشمرد و خاطرنشان کرد: هیچکس به دنبال واگرایی در این استان نیست و جغرافیای مازندران تغییر نخواهد کرد.
مقام عالی دولت در استان مازندران تصریح کرد: به زودی کلنگ بزرگترین شهر سلامت در رامسر با مشارکت بخش خصوصی به زمین زده خواهد شد و با بهره برداری از آن شرایط این منطقه در حوزه بهداشت و درمان متحول گردد.
وی یادآور شد: باید با وحدت و همدلی زمینه را برای اجرای طرح های بزرگ در مازندران فراهم آوریم.
شهرستان ۲۰۰ هزار نفری تنکابن در عرب مازندران تنها یک بیمارستان دولتی دارد و سالانه میلیون مسافر و گردشگر داخلی و خارجی را خدمات می دهد.

هدیه دولت به مردم غرب مازندران 

نماینده مردم شهرستان های تنکابن ، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی گفت : تاسیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی در غرب مازندران هدیه دولت سیزدهم به مردم این منطقه است که باید آن را به فال نیک گرفت.

سید شمس الدین حسینی در گفت و گو با خبرنگار یولن افزود: اکنون در مازندران ۲ دانشگاه علوم پزشکی داریم که در شرق مازندران قرار دارند و اکنون در غرب مازندران دانشکده پزشکی به مرکزیت شهرستان تنکابن ایجاد خواهد شد که اتفاق بزرگی برای کل استان است.

وی با بیان این که درک این موضوع هم چشم باز و هم دل صاف می خواهد ، اظهارداشت : تاسیس این دانشکده پس از ارزیابی های کارشناسی، امکان سنجی جغرافیایی و با در نظر گرفتن شاخص ها، معیارها و استانداردهای تخصصی از سوی مراکز تخصصی صورت گرفت و سرانجام در شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی مطرح و به تصویب رسید.

حسینی خاطرنشان کرد: دانشکده علوم پزشکی فراتر از دانشکده پزشکی است که با تاسیس و شروع فعالیت آن، امکانات، منابع و خدمات بهداشتی و درمانی به طور متوازن و با کیفیت و کمیت بهتر و مناسب‌تری در اختیار مردم غرب استان مازندران قرار خواهد گرفت.

برای همیشه به نیازهای بهداشتی منطقه پاسخ داده شد 

وی تصریح کرد: مرکزیت دانشکده علوم پزشکی در تنکابن است اما دانشکده های آن اعم از پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، پیراپزشکی، پرستاری در شهرهای مختلف غرب مازندران ایجاد خواهد شد تا همگان از این امتیاز بهره مند شوند.

نماینده مردم شهرستان های تنکابن ، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد : برخی اینگونه مطرح کردند که قرار است دانشکده پردیس پزشکی رامسر به تنکابن منتقل شود که اینگونه نیست و چنین اتفاقی روی نخواهد داد. 

به گفته حسینی پردیس پزشکی رامسر در زمان حاضر فاقد چارت سازمانی و هیات علمی است که با تاسیس دانشکده علوم پزشکی به دانشکد پزشکی رامسر تغییر نام خواهد داد و از چارت سازمانی و هیات علمی بهره مند خواهد شد.

وی یادآور شد : شهرهای غرب مازندران به دلیل گردشگرپذیر بودن میزبان میلیون ها مسافر هستند و تاسیس دانشکده علوم پزشکی می تواند بسیاری از نیازهای حوزه بهداشت و درمان این منطقه را برطرف نماید.

شهرستان های تنکابن ، رامسر ، عباس آباد ، چالوس ، کلاردشت ، نوشهر  و نور با افزون بر یک میلیون نفر جمعیت در غرب مازندران قرار دارند و سالانه میلیون ها مسافر و گردشگر را با امکانات محلی خدمات می دهند.

کارشناسان امر معتقدند دولت مردمی سیزدهم در نخستین سال فعالبتش علاوه بر اتخاذ تصمیم و تصویب مصوبات زیادی برای حل مشکلات غرب مازندران ، تامین نیاز بهداشتی و درمانی منطقه را پاسخ جهادی دولت تعبیر کردند که در ادوار گذشته بی پاسخ مانده بود.

اهالی غرب مازندران با اقدامات انجام شده طی یک سال فعالیت دولت سیزدهم امیدوارند که بقیه مشکلات و نیازهای منطقه بتدریج برطرف می شود و با توزیع عادلانه امکانات و اعتبارات برای این منطقه استان نیز توسعه و پیشرفت در همه بخش های اقتصادی ، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی فراهم شود.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا