کهگیلویه و بویراحمد

پاسخ قاطع استاندار به استخدام خویشاوندی در یک کارخانه/خط و نشان احمدزاده برای آن‌هایی که سهمیه‌ها را رعایت نکردند

به گزارش یولن از یاسوج، سید علی احمدزاده در نشست با فرزندان شهدا با بیان اینکه دولت کنونی به عنوان دولت ایران قوی شناخته می‌شود گفت: ایران قوی از این منظر که سالها به دلیل وادادگی عقب افتادیم و اکنون نگاه به درون کشور داریم.

وی گفت: در جلسه ای در قوه قضاییه که همراه معاون اول و معاونین بودیم یکی از شرکت‌های خودروسازی نیز برای بازخواست آمده بود که می گفتند نگاه به غرب به گونه‌ای شد که دیگر کسی از داخل کشور از ما خرید نمی‌کرد.

این مسئول بیان کرد: از فرانسه شروع به واردات کردند و نگاه به غرب ما را ۱۰۰ درصد وابسته به اروپا کرد که وقتی اروپا ما را تحریم کرد شرکت‌ها از جمله فرانسوی‌ها رفتند ما ماندیم و دست خالی که تا این اندازه وا داده شده بودیم.

وی گفت: کشور را رها کرده بودند اما اکنون به دنبال اتکا به نیروهای داخلی کشور خودمان هستیم الگوی ما این است که اکنون در موشک سازی دقیق ترین موشک‌ها از آن ماست تکنولوژی بزرگی که به هیچ کجا وابسته نیست چگونه در موشک امکان پذیر است اما در خودرو نمی‌توانیم.

استاندار در ادامه عنوان کرد: هر کجا به آمریکا و اروپا اعتماد کردیم همان جا ضربه خوردیم و هر کجا از آنها دوری کردیم موفق عمل کردیم هر کجا فرهنگ ایثار و شهادت بود جمهوری اسلامی از موانع عبور کرد ناچار باید  دوباره به فرهنگ شهادت برگردیم که این بازگشت در دولت فعلی آغاز شده است تغییر نگرش داده ایم و آن فرهنگ بازگشتیم و باید از دست رفته ها را بازگردانده و زنده کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد که برای فرزندان شهدا صحبت می‌کرد گفت: به دنبال انتخاب مدیرانی با این نگرش هستیم فرهنگ ایثار و شهادت باید زنده شود کما اینکه در دولت‌های گذشته بایگانی شده بود اما باید دوباره برگردد.

وی در ادامه گفت: دانشمندان هسته‌ای ما هر چه به دست آوردند با تفکر و توان فکری ایرانی بود و تا پای جان ایستادند.

احمدزاده با اشاره به چینش مدیریتی در استان و اینکه برخی‌ها از تاخیر سخن می‌گویند گفت: به ما خرده نگیرید نگرشی در کشور و استان وجود داشته که نیروی جهادی تربیت نشود آن هم این است که فرزند شهید را به عنوان آبدارچی به کار گرفتند و چنین کردند که اکنون شده‌ایم ما معتقدیم باید فرزندان شهدا و ایثارگران کار را در دست بگیرند.

وی گفت: اگر نتوانیم فرزند شهید انتخاب کنیم باید مدیرانی انتخاب شوند که فرزندان شهدا را درک کنند و جایگاه شهدا را بدانند این فرهنگ را باید در استان نهادینه کنیم و خواهید دید که اولویت‌ها برخواهد گشت در استخدام ها نیز چنین است به تخلفاتی در استخدام‌ها رسیدگی خواهد شد باید حقوق فرزندان ایثارگران هم برگردد باید افرادی بیایند و به این وظیفه عمل کنند زیرا فرصت زیادی نیست.

استاندار تصریح کرد: در انتخاب ها باید فرصت بیشتری بدهید یک وجهی از کار دست ما نیست همه وزرا با ما در خصوص چینش مدیران هماهنگ هستند اما گاهی ممکن است وزرا خودشان انتخاب کنند نمایندگان هم با وزرا تعامل دارند ممکن است نیروی آنها برگزیده شود اما خوش شانسی که داریم هر سه نماینده از جریان انقلابی هستند و در میدان حضور دارند.

وی گفت: جابجایی مدیران در حال شکل‌گیری است به زودی تعدادی از مدیران تغییر می کند بعضی ها در نوبت تایید صلاحیت ها هستند و بعضی تشریفات کار یک ماه وقت می‌برد.

استاندار افزود: نگاه به ایثارگران ویژه است به سمتی خواهیم رفت که اولویت ایثارگری را حفظ کنیم  از دستگاه‌ها خواستیم که اطلاعات فرزندان شهید و ایثارگران را نیز به ما بدهند تا بتوانیم برای آنها برنامه داشته باشیم و رفع مشکل کنیم.

وی گفت: یک کارخانه متعلق به بنیاد شهید در استان در مدار راه اندازی قرار گرفته به معاون اقتصادی خود گفتم که ۱۰۰ درصد نیروهای آن‌جا در خط تولید از نیروهای ایثارگر و فرزندان شهدا باشند چون آن مجموعه متعلق به بنیاد شهید است کسی که پسر عموی خودش را در آنجا می گمارد منتظر جواب من باشد.

استاندار در ادامه افزود: فضا تغییر می کند و در همه دستگاههای دولتی استان حق از دست رفته فرزندان شهدا و ایثارگران مطالبه می‌شود این خواسته من نیست بلکه خواسته نظام است.

وی گفت: قانون ایثارگران در همه دستگاه‌های استان باید اجرایی شود استخدام‌هایی در سالهای گذشته بوده از دستگاه‌های نظارتی درخواست کنترل دارم از کسی هم گذشت نخواهم کرد کسانی که وظیفه قانونی خود را انجام ندادند برای بازخواست خواهند رفت و به شما قول می‌دهم عده‌ای از آنها سر از جایی در می‌آورند که فکر آن را هم نکرده‌اند.

استاندار راجع به فرزند شهید پرازیده گفت: خواهش من این است اسم این عمل را خودکشی نگذارید مسئولان خوب عمل نکرد و اقدام دلسوزانه انجام ندادند تا چنین وضعیتی ایجاد شد من نیز به نوبه خودم هر کاری لازم بود انجام دادم بالگرد برای اعزام گذاشتم که امکان‌پذیر نبود و مدیران کل را در شیراز مستقر کردم تا به وضعیت رسیدگی کنند و تلاش زیادی کردیم اما مشیت چیز دیگری بود.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا