تهران

پاسکاری پرونده شهادت آمر به معروف در ادارات/ ستاد امر به معروف: پرونده شهید محمدی در حال تکمیل است

حامد فاطمی روش قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر در گفت‌وگو با خبرنگار یولن در تهران در رابطه با ثبت پرونده «محمد محمدی» شهید امربه معروف، در بنیاد شهید اظهار کرد: پرونده شهید محمدی ابتدا در ستاد کشوری مورد بررسی قرار گرفت اما به نتیجه نرسید، به همین علت ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران چند ماه پیش وارد شد، که در حال پیگیری پرونده است.

وی افزود: طبق ماده ۱۹ قانون حمایت از آمران به معروف، باید در کمیسیون ستاد کشوری امر به معروف و نهی از منکر با حضور نمایندگان قوه قضائیه، بنیاد شهید، سپاه، ناجا و اعضای ستاد، حکم قطعی شهادت صادر شود، که با هماهنگی خانواده شهید به محض تکمیل پرونده روند نهایی طی خواهد شد.

فاطمی روش با اشاره به حدیث امام علی(ع)، که تمام اعمال نیک و حتی جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهی از منکر همچون آب دهان است در برابر دریایی عمیق و پهناور، خاطر نشان کرد: روضه شهید امر به معروف و نهی از منکر را باید حماسی خواند و نباید گریه کرد.

به گزارش یولن، اولین سالگرد شهادت آمر به معروف و ناهی از منکر، جمعه ۳۰ مهر در قطعه ۵۰ بهشت زهرا با حضور حجه الاسلام حامد فاطمی روش قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی استان تهران و سخنرانی حجه السلام سید حسین مومنی و مداحی امیر عباسی و شعرخوانی احمد بابایی برگزار شد.

حجه الاسلام مومنی در این مراسم گفت: متاسفانه پس از گذشت یک سال، پرونده شهید محمدی در بنیاد شهید ثبت نشده است و هر کدام از مسئولین، این مقوله را به گردن هم می‌اندازند.

وی از سه مجموعه بنیاد شهید و قوه قضائیه و ستاد امر به معروف و نهی از منکر مطالبه کرد و افزود: قوه قضائیه باید شهادت در راه فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در پرونده وارد کند، ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید از کارهای فرمایشی و ظاهری به کارهای میدانی روی آورد و بنیاد شهید باید پیگیر ثبت این پرونده در بنیاد شهید باشد.

مومنی درخصوص وضعیت کنونی کشور عنوان کرد: اکنون که اکثر مسئولان کشوری با قشر حزب اللهی هم سو هستند، نباید برای اصلاح امور کوتاهی کرد و در رابطه با این قضیه، بنده به سخنرانی در این مراسم کفایت نمی‌کنم و اقدامات لازم را انجام می‌دهم، تا این خانواده شهید به حق خود برسند.

لازم به ذکر است که در سامانه یولن من، مردم شهیدپرور در کمپینی با عنوان پرونده شهید امر به معروف و نهی ازمنکر«محمد محمدی» در بنیاد شهید ثبت شود، مطالبه خود را درخواست کرده‌اند.

انتهای پیام/پ


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا