خراسان جنوبی

پذیرش ۷ شرکت سرمایه‌گذاری خراسان‌جنوبی در بورس

سعید هریوندی امروز در گفت‎‌وگو با خبرنگار یولن در بیرجند، اظهار داشت: شرکت‌های پذیرفته شده استان در بورس و فرابورس شامل سیمان قاین، کویر تایر، سیمان باقران، فرآوری زغال‌سنگ پروده طبس، زغال‌سنگ نگین طبس و شرکت سرمایه‌گذاری استان خراسان‌جنوبی است.

وی مجموع معاملات از ابتدای سال تا پایان مهرماه سال را یک هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تعداد سهام معامله شده از ابتدای سال تا پایان مهرماه نیز ۹۸ میلیون سهم است که البته این آمار فقط مربوط به معاملات سیستمی است و شامل معاملات آنلاین نمی‌شود.

مدیر بورس منطقه‌ای خراسان‌جنوبی مطرح کرد: تعداد کارگزاری فعال استان ۳۳ کارگزاری است که شامل تالار اختصاصی، شعب، دفتر پذیرش و نمایندگی‌ها است.

هریوندی با اشاره به اینکه شاخص بورس طی هفت ماه نخست سال جاری ۱۲۸ هزار ۶۵۰ واحد افزایش داشته است، اضافه کرد: در بورس آموزش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و مردم نباید بدون آگاهی وارد آن شوند.

وی اعلام کرد: در این خصوص کلاس‌های آموزشی برگزار شده به‌صورت مجازی و رایگان از ابتدای سال تا پایان مهرماه ۲ هزار و ۱۵۱ نفر ساعت بود.

مدیر بورس منطقه‌ای خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: کسانی در بازار سرمایه موفق هستند که برای خرید و فروش و معاملات استراتژی داشته باشند و افق سرمایه‌گذاری خود را بلند مدت در نظر بگیرند، همچنین مهم‌ترین نکته این است که سرمایه‌گذاری در بورس با بخشی از پس‌انداز است و با اصل دارایی مثل فروش خودرو یا خانه نباید وارد بورس شد و لازم است احساسات و تصمیم‌گیری‌ها کنترل شده و منطقی باشد.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ح


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا