فرهنگ و هنر

پرداخت آخرین مرحله از مطالبات مشمولان ماده ۳۸ ایثارگران آغاز شد

پرداخت آخرین مرحله از مطالبات مشمولان ماده ۳۸ ایثارگران آغاز شد

به گزارش گروه حماسه و مقاومت یولن، همزمان با آغاز چهل و سومین دهه مبارک فجر، براساس قول رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و رئیس سازمان برنامه و بودجه با موافقت رئیس جمهور آخرین مرحله از پرداخت مطالبات مشمولان ماده ۳۸ قانون جامع خدمات‌‌رسانی ایثارگران که تا پایان شهریورماه سال جاری احکام آن‌ها توسط ستاد کل نیروهای مسلح صادر و به بنیاد شهید و امور ایثارگران ارسال شده است، پرداخت می‌شود.

 ۴۵ هزار و ۵۰۰ نفر مشمولان ماده ۳۸ قانون جامع خدمات‌‌رسانی ایثارگران هستند. در این راستا ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت این معوقات در نظرگرفته شده بود که سه هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در سه مرحله پرداخت شده است و باقیمانده این معوقات نیز پرداخت می‌شود.

بنابراین با پرداخت این معوقات تمام افرادی که احکام هم‌طرازی آنان توسط ستاد کل نیرو‌های مسلح تا ۶ ماه اول سال تحویل بنیاد شهید و امور ایثارگران شده است، تسویه می‌شود. البته معوقات تعداد اندکی از خانواده ایثارگران متوفی با واگذاری و ثبت حساب بانکی در روز‌های آینده پرداخت خواهد شد.

به گزارش فارس، بر اساس ماده ۳۸ قانون جامع خدمات‌‌رسانی به ایثارگران، حقوق و مزایای پرسنل وظیفه و نیروهای داوطلب غیرشاغل در دستگاه‌های موضوع ماده (۲) این قانون که به صورت بسیج مردمی از سوی مراجع ذی‌صلاح نظیر نیروی مقاومت بسیج، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش، کمیته امداد امام خمینی (ره)، جهاد سازندگی، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه‌های علمیه و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به جبهه اعزام و به دلیل حضور در جبهه و یا بر اثر ترور شهید، مفقودالاثر، جانباز از کارافتاده کلی و آزاده از کارافتاده کلی شده‌اند طبق مقررات، همطراز کادر نیروهای مسلح تعیین و توسط بنیاد پرداخت خواهد شد.

پیش از این نیز یولن در گزارشی با عنوان «ادامه تجمع ایثارگران مقابل بنیاد شهید/ معوقات ۶۵۰ میلیارد تومان است» به طرح مشکلات این قشر از جامعه ایثارگری پرداخته بود.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا