بین الملل

پنتاگون سلاح‌های مورد نیاز ارتش اوکراین را تامین می‌کند

پنتاگون سلاح‌های مورد نیاز ارتش اوکراین را تامین می‌کند

 به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، منابع خبری یکشنبه بعد از ظهر به وقت تهران گزارش کردند که پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) در حال ارزیابی سلاح‌های مورد نیاز ارتش اوکراین برای مقابله با روسیه است.

«جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید گفت که مقامات ارشد پنتاگون در روزهای اخیر با همتایان اوکراینی خود تماسی دو ساعته داشته‌اند تا سلاح‌های مورد نیاز خود را بررسی کنند.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز در همین زمینه اظهار داشت، ایلات متحده سلاح‌هایی که اوکراین نیاز داشته باشد را تامین می‌کند.

منابع خبری به تازگی از ارسال قریب الوقوع پهپادهای انتحاری ساخت آمریکا به اوکراین برای مقابله با ارتش روسیه خبر دادند.  آمریکا قصد دارد ۱۰ فروند پهپاد انتحاری بسیار قدرتمند «سوئیچ بلید ۶۰۰» را به عنوان بخشی از بسته کمک نظامی ۳۰۰ میلیون دلاری تازه رونمایی شده به اوکراین ارسال کند.

این پهپادهای ۵۰ پوندی می‌توانند ۲۴ مایل پرواز کرده و به مدت ۴۰ دقیقه بر فراز هدف پرواز کنند. این پهپادهای انتحاری با استفاده از کلاهک‌های  مخصوص می‌توانند یک تانک را نابود کنند.

خبر اهدای کمک مالی به اوکراین توسط پنتاگون روز جمعه گذشته اعلام شد و قرار است پهپادی سوئیچ بلید مستقیماً از شرکت  سازنده مستقر در کالیفرنیا تهیه، نه اینکه از انبار ارتش ایالات متحده گرفته شود. این پهپادها جدا از بسته ۸۰۰ میلیون دلاری اعلام شده توسط کاخ سفید در ۱۶ مارس (چهارشنبه ۲۵ اسفند) هستند.

انگلیس نیز در راستای منافع غرب در مقابله با روسیه، ارتش اوکراین را به سامانه‌های موشکی و خودروی زرهی مجهز می‌کند.

 به دنبال دیدار روز شنبه «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس  با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین، لندن قصد دارد ارتش اوکراین را برای مقابله با روسیه به تجهیزات نظامی جدید مجهز کند.

به گزارش منابع خبری، دفتر نخست وزیری انگلیس شنبه شب به وقت تهران اعلام کرد که انگلیس قصد دارد ۱۲۰ خودروی زرهی و سامانه‌های موشکی ضد کشتی جدید به اوکراین ارسال کند.

بر اساس این گزارش، نخست وزیر انگلیس در سفری غیرمنتظره به کی‌یف سفر و با زلنسکی دیدار کرد.

از زمان آغاز جنگ روسیه با اوکراین، انگلیس به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و تمام تلاش خود را برای شعله‌ور تر کردن این جنگ به کار بسته است.

رسانه‌ها گزارش کرده‌اند که لندن نگران است که دیگر متحدان ناتو، اوکراین را مجبور کنند که هر چه سریعتر به حل و فصل درگیری با روسیه بپردازد این در حالی است که لندن قدرتمندانه با هرگونه ایده برای امضای توافق صلح با روسیه به هر بهایی را رد می‌کند و در مقابل اصرار دارد که کی‌یف باید اول از همه در قدرتمندترین موضع ممکن قرار بگیرد.

جانسون اخیرا در دیدار با «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان گفت که «پوتین به تهدیدی برای اروپا تبدیل شده است و باید در اوکراین شکست بخورد».

اقدامات لندن در اعمال تحریم‌های متعدد علیه مسکو و افزودن چهره‌های ارشد رسانه‌ای روسیه به فهرست تحریم‌ها در شرایطی صورت می‌گیرد که انگلیس به دنبال آغاز بحران اوکراین، علاوه بر در ارائه کمک‌های تسلیحاتی و مالی به اوکراین، مواضع تندی علیه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه اتخاذ کرده است.

انتهای پیام/.


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا