تهران

پنج و نیم میلیون دانش آموز اضافه وزن دارند/ ۵۴ درصد مردم ورزش نمی‌کنند

به گزارش خبرگزاری یولن از ری، سینا کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان صبح امروز در آیین افتتاح طرح سواد حرکتی در سالن فاطمه زهرا(س) شهرری، اظهار کرد: حدود پنج و نیم میلیون دانش آموز هم اکنون از اضافه وزن و چاقی رنج می‌برند که باید در این حوزه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی دقیقی برای دانش آموزان در چهار ماه پایانی سال تحصیلی در کشور انجام نمی‌گیرد، بیان کرد: مدارس و سایر ارگان‌ها مانند شهرداری‌ها و ادارات که امکانات ورزشی دارند باید در ایام تابستان برای دانش آموزان برنامه‌ریزی ورزشی داشته باشند.

کلهر اضافه کرد: دولت جدید با رویکرد تحول در همه زمینه‌ها و بخصوص ورزش به دنبال تحول در حوزه ورزش دانش آموزی است.

وی با اشاره به اینکه عدم ورزش و تحرک مناسب در دوران کودکی و دانش آموزی موجب کاهش استقبال از ورزش همگانی و ورزش قهرمانی در آینده می شود، بیان داشت: با تمام اقداماتی که در مدارس انجام می‌شود باید حلقه مفقود بین برنامه‌های آموزش و پرورش و عدم ورزش دانش آموزان را پیدا کرد.

کلهر یادآور شد: هم اکنون منابع و زیرساخت های خوبی در حوزه ورزش در مدارس و مراکز آموزشی انجام شده است ولی آنگونه که باید نتوانسته دانش آموزان را به ورزش ترغیب کند.

وی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون براساس آمار ۵۴ درصد مردم ورزش نمی‌کنند ولی آمارهای غیر رسمی نشان از ورزش نکردن ۷۰ درصد مردم حکایت می‌کند، افزود: برنامه های ورزشی باید از پایه، دو اصول کلی مداوم بودن و منظم بودن را داشته باشند تا دانش آموزان در آینده آن را ادامه دهند.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا