بین الملل

پوتین به ماکرون؛ روسیه از طریق مذاکره یا جنگ به اهداف خود دست خواهد یافت

پوتین به ماکرون؛ روسیه از طریق مذاکره یا جنگ به اهداف خود دست خواهد یافت

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه روز یکشنبه در تماسی تلفنی درباره مشکل تخلیه غیرنظامیان از مناطق درگیری در اوکراین گفت‌وگو کردند و طی آن رئیس جمهور روسیه گفت که این کشور به اهداف خود  در نبرد با اوکراین دست خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری «اینترفکس» در بیانیه کرملین (کاخ ریاست جمهوری روسیه) در این زمینه آمده است: «پوتین و ماکرون در مورد مشکل تخلیه غیرنظامیان از مناطق جنگی گفت‌وگو کردند. ولادیمیر پوتین توجه را به این واقعیت جلب کرد که کی‌یف همچنان در اجرای توافقات حاصل شده در مورد اموربشردوستانه همکاری نمی‌کند.»

پوتین به ماکرون گفت: «علیرغم سکوت توسط طرف روسیه در ۵ مارس (شنبه ۱۴ اسفند) برای خروج غیرنظامیان و شهروندان خارجی از “ماریوپل” و “ولنوواخا”،  اوکراینی‌ها اجازه تخلیه از این شهرها را ندادند.»

پوتین در این گفت‌وگو از رئیس جمهور فرانسه یک بار دیگر خواست که فعالانه با مقامات کی‌یف همکاری کند تا اطمینان حاصل شود که آنها قوانین بین‌المللی بشردوستانه را رعایت می‌کنند.

پوتین همچنین در مورد وضعیت مذاکرات بین هیات روسیه و نمایندگان اوکراین به او توضیح داد.

شبکه خبری الجزیره نیز به نقل از بیاینه کاخ الیزه  در این زمینه نوشت که پوتین به ماکرون از موافقتش با گفت‌وگو با اوکراین و آژانس انرژی اتمی برای تضمین ایمنی تاسیسات هسته ای اطمینان داد. ماکرون همچنین درخواست پوتین برای پایان دادن به عملیات نظامی در اوکراین و احترام به قوانین بین‌المللی را تکرار کرد.

به گزارش الجزیره، پوتین به ماکرون اطمینان داده که قصد حمله به تاسیسات هسته‌ای اوکراین را ندارد. پوتین خطاب به ماکرون گفت: «روسیه از طریق “مذاکره یا جنگ” به اهداف خود دست خواهد یافت.»

روسیه پیش از این درباره بی‌توجهی غربی‌ها به نقض حقوق بشر و حملات نیروهای اوکراینی به ساکنین روس زبان نواحی خودمختار دونباس واقع در شرق اوکراین هشدار داده و از سوی دیگر پیشنهاداتی در زمینه ارائه ضمانت امنیتی از سوی غرب به مسکو را به آمریکا و ناتو ارائه کرد. پوتین پیش از این اوکراینی‌ها را به «نسل‌کشی» در دونباس متهم کرده بود.

در نهایت پوتین هفته گذشته اعلام کرد روسیه استقلال نواحی خودمختار را به رسمیت می‌شناسد و بامداد پنجشنبه هفته گذشته عملیاتی را در حمایت از جمهوری‌های خودخوانده «دونتسک» و «لوهانسک» در اوکراین آغاز کرده است.

انتهای پیام/.


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا