بین الملل

پوتین: روسیه از حاکمیت جمهوری‌های شوروی سابق حمایت می‌کند

پوتین: روسیه از حاکمیت جمهوری‌های شوروی سابق حمایت می‌کند

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، رئیس جمهور روسیه بعد از ظهر سه شنبه به وقت تهران در گفت‌وگو با همتای جمهوری آذربایجانی خود گفت، روسیه از حاکمیت جمهوری‌های شوروی سابق حمایت می‌کند و وضعیت اوکراین یک استثنا است زیرا به نفوذ خارجی به کشور مربوط می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «تاس» «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در گفت‌وگو با «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان گفت: «روسیه از حاکمیت جمهوری‌های شوروی سابق حمایت می‌کند و وضعیت اوکراین یک استثنا است زیرا به نفوذ خارجی به کشور مربوط می‌شود.»

پوتین یادآور شد که روسیه از آغاز سال ۲۰۲۲ از قزاقستان برای حفظ حاکمیت خود حمایت کرده است.

وی گفت: «ما قصد داریم در مورد همه همسایگان خود در آینده نیز همین گونه عمل کنیم. اما قضیه اوکراین فرق می‌کند و به این موضوع مربوط می‌شود که متاسفانه، خاک این کشور توسط کشورهای ثالث برای ایجاد تهدید علیه روسیه استفاده می‌شود و این تنها دلیل است.»

پوتین خاطرنشان کرد: پس از کودتا در اوکراین، نه تنها آن سطح و کیفیت تعامل را در اوکراین شاهد نبوده‌ایم، بلکه تعاملات از بین رفت. می خواهم تاکید کنم که این اتفاق پس از کودتا و تصرف غیرقانونی قدرت توسط کسانی که این کار را انجام دادند، رخ داد.»

رئیس جمهور روسیه افزود که وضعیت قزاقستان در آغاز سال ۲۰۲۲ نمونه خوبی از این واقعیت است که”روسیه تنها از حاکمیت همسایگان خود حمایت می‌کند، بلکه آن را به هر طریق ممکن تقویت خواهد کرد و قزاقستان گواه این سیاست است.

رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه با به رسمیت شناختن  استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک دستور داد نیروهای روسیه در این مناطق مستقر شوند تا از آنها برابر اقدام نظامی احتمالی نیروهای اوکراینی دفاع کنند.

به رسمیت شناختن  این مناطق  در بحبوحه افزایش تنش‌ها بین مسکو و ناتو صورت گرفت، ائتلاف نظامی که مسکو آن را به تضعیف امنیت ملی خود از طریق گسترش به سمت شرق در اروپا متهم می‌کند.

ایالات متحده و متحدانش پیشنهاد روسیه برای تعلیق گسترش ناتو و عقب‌نشینی از حضور نظامی خود در این قاره را رد کرده‌اند. در عوض، آنها مسکو را به برنامه ریزی برای جنگ علیه اوکراین متهم کردند.

حامیان خارجی کی‌یف هواپیماهای مملو از تسلیحات پیشرفته را به اوکراین ارسال کرده و مدعی شدند که برای دفاع از کشور برابر روسیه به آنها نیاز است. مسکو، اما اعلام کرده  این محموله‌ها برای تقویت توانایی‌های ارتش اوکراین در آماده‌سازی برای حمله به جدایی طلبان بوده است.

انتهای پیام/.


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا