بین الملل

پوتین و بن‌زاید تلفنی گفت‌وگو کردند

پوتین و بن‌زاید تلفنی گفت‌وگو کردند

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، «محمد بن زاید آل نهیان» ولی‌عهد ابوظبی و معاون فرمانده کل نیروهای مسلح امارات در تماسی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، مهم‌ترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و بررسی قرار داده‌ است.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت امارات عربی متحده «وام» این تماس در چارچوب تداوم تماس‌ها و گفت‌وگوهایی است بن‌زاید قبل از این با «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس و «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه داشته است.

ولی‌عهد ابوظبی و رئیس‌جمهور روسیه در گفت‌وگوی خود ضمن مروری بر روابط دوجانبه، آخرین تحولات جاری را بررسی کرده‌اند. دو طرف همچنین پرونده انرژی را در سایه همکاری‌های روسیه با سازمان دولت‌های صادرکننده نفت (اوپک) مورد بحث قرار داده و درخصوص ضرورت حفاظت از ثبات در بازار انرژی جهانی تاکید کردند.

بن‌زاید در این تماس ضمن اطلاع از آخرین تحولات بحران پیش‌آمده بین روسیه و اوکراین، بر حمایت از راه‌حل سیاسی توسط امارات تاکید و اذعان کرد که این تنها راه تضمین منافع همه‌ی طرف‌های درگیر و امنیت ملی آنهاست.

وی در ادامه، تداوم تماس‌ها و مشورت‌های جدی برای حل این بحران را ضروری دانست و بر یافتن یک راه‌حل سیاسی در جهت تحقق همزیستی مسالمت‌آمیز و امنیت جهانی تاکید کرد.

ولی‌عهد ابوظبی در حالی طی این تماس از ادامه تلاش‌های کشورش در جهت ایجاد راه‌حل سیاسی برای بحران مسکو-کی‌یف خبر داد که امارات در جلسه شورای امنیت  [به عنوان یکی از اعضای ناظر] به پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا در جهت محکومیت روسیه و الزام خروج نیروهای این کشور از اوکراین رای ممتنع داد.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا