همدان

پوشش بیمه سلامت فراگیرتر شود

به گزارش خبرگزاری یولن از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد پیش از ظهر امروز در دیدار مدیرکل و معاونین بیمه سلامت استان اظهار کرد: بیمه سلامت یکی از ارکان مهم و تاثیرگذار حوزه سلامت است که بخش زیادی از مردم از خدمات آن استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت خدمات را پیوسته و خوب به مردم ارائه کرده است گفت: در سالهای اخیر این خدمات کیفیت بهتری پیدا کرده و ما شاهد بوده‌ایم برخی از پوشش‌ها که قبلاً نبوده نیز به آن اضافه شده است.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم افزود: باید حتماً توجه ویژه‌ای به این حوزه شود مخصوصاً در مورد بیماری‌های سخت و صعب‌العلاج که عموما افراد از عهده هزینه‌های بسیار بالای درمانی برنمی‌آیند و نیاز به حمایت ویژه دارند.

وی با تأکید بر اینکه باید پوشش بیمه سلامت گسترده‌تر و فراگیرتر شود گفت: یکی از اهداف و برنامه های مهم دولت سیزدهم الکترونیکی شدن فرآیندهاست و اینکه افراد با ارائه کدملی داروها و خدمات سلامت را از داروخانه‌ها و مراکز تشخیصی درمانی دریافت می‌کنند اقدام ارزشمندی است.

فرآیند نسخه‌نویسی الکترونیکی باید تا پایان آذرماه محقق شود

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه فرآیند نسخه‌نویسی الکترونیکی باید تا پایان آذرماه محقق شود اظهار کرد: تنگناها و مشکلاتی هم که وجود دارد و احتمالاً مربوط به زیرساخت‌ها و مشکلات نرم‌افزاری است باید برطرف شود.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به حوزه سلامت دارد افزود: بیمه سلامت برای تامین هزینه‌های درمانی مردم به ویژه روستائیان باید به صورت جدی اقدام کند و انتطار می‌رود با پوشش گسترده‌ای، اقشار مختلف مردم را در زمینه تامین هزینه ها و ارائه خدمات درمانی مورد حمایت قرار دهد.

استاندار همدان اظهار داشت: بیمه سلامت روستاییان و اقشار مختلف مردم را زیر پوشش قرار داده که اقدام مناسبی است.

وی با بیان اینکه بیش از یک‌میلیون نفر معادل حدود ۵۶ درصد جمعیت استان همدان زیر پوشش بیمه سلامت هستند تأکید کرد: باید برای افزایش این آمار و پوشش بیشتر جمعیت استان به منظور بهره‌مندی از خدمات حمایتی بیمه اقدام موثر و جدی شود.

قاسمی‌فرزاد گفت: وظایف و فعالیت‌هایی که سازمان بیمه سلامت انجام می دهد از جمله عقد قرارداد با موسسات و مراکز درمانی، رسیدگی به اسناد پزشکی، نظارت و… کار، زمان و دقت زیادی را می طلبد.

وی هفته سلامت را تبریک گفت و خطاب به مسوولان این حوزه عنوان کرد: من از شما و همکارانتان در مرکز استان و شهرستان‌های استان به خاطر زحماتی که متقبل می‌شوید تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/ ۸۹۰۲۶/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا