سلامت

پژوهشگران مشهدی داروی بیماری پیش بدخیمی دهانه رحم تولید کردند

پژوهشگران مشهدی داروی بیماری پیش بدخیمی دهانه رحم تولید کردند

به گزارش روز چهارشنبه یولن به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد دکتر زهرا نیک اختر افزود: شیاف مهبلی واژیتکس ضد ویروس پاپیلوما و ضد پیش بدخیمی (دیسپلازی) دهانه رحم دارای خاصیت ضد ویروسی و ضد التهابی دارد.

وی ادامه داد: عفونت با ویروس پاپیلومای انسانی (اچ. پی. وی) در زنان شایع است که این عفونت علاوه برضایعات زگیلی خارجی و داخلی، ضایعات پیش بدخیم و بدخیم و سرطان دهانه رحم را ایجاد می‌کند.

دانش آموخته دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: درمانهای موجود فعلی برای ضایعات خارجی بوده و این درمانها اختصاصی نیستند و باعث ریشه کنی ویروس هم نمی‌شوند و موارد تشدید بیماری بعد از درمان هم زیاد است.

نیک اختر با بیان این که هم اکنون در خصوص ضایعات داخلی، درمانی وجود ندارد افزود: گیاه “مورد” به علت اثرات آنتی اکسیدانی، ضد ویروسی، ضد باکتری، ضد التهابی، ضد موتاژنی کارایی زیادی در درمان عفونت‌های ویروسی و ضایعات پیش بدخیم دهانه رحم و درمان عفونتهای قارچی وباکتریال واژن دارد که برای ساخت این شیاف مهبلی، از عصاره و اسانس «مورد» در پایه پلی اتیلن گلیکول استفاده شده است.

وی ادامه داد: این فرآورده برای درمان زگیل‌های داخل واژن و دهانه رحم، درمان ضایعات پیش بدخیم دهانه رحم، درمان عفونتهای قارچی و باکتریال واژن، درمان بعضی از موارد خونریزی از دهانه رحم قابل استفاده است.

دانش آموخته دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این دارو برای نخستین بار برای درمان عفونتهای ویروس پاپیلوما در دهانه رحم و واژن بر اساس منابع طب سنتی ایرانی و پس از انجام کارآزمایی بالینی برای بهبود علایم بالینی زنان مبتلا به عفونت با ویروس پاپیلوما ساخته شده است.

نیک اختر افزود: هر بسته از این دارو حاوی هفت عدد شیاف واژینال واژیتکس است و این شیاف فقط با تجویز پزشک ارائه می‌شود.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا