بین الملل

پکن: به تجارت عادی با روسیه ادامه می‌دهیم

پکن: به تجارت عادی با روسیه ادامه می‌دهیم

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، یک دیپلمات ارشد چینی پس از هشدار اتحادیه اروپا به پکن در مورد اجازه دادن به مسکو برای دور زدن محدودیت‌های اعمال شده پس از تهاجم به اوکراین، گفت چین عامدانه تحریم‌های روسیه را دور نمی‌زند.

«وانگ لوتونگ» مدیر کل امور اروپا در وزارت خارجه چین امروز (شنبه) به خبرنگاران گفت که چین با انجام تجارت عادی با روسیه به اقتصاد جهانی کمک می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی در این‌باره توضیح داد: «چین طرف مرتبطی در بحران اوکراین نیست. ما فکر نمی‌کنیم تجارت عادی ما با هیچ کشور دیگری باید تحت تاثیر [بحران اوکراین] قرار گیرد».

اظهارات وانگ یک روز پس از نشست مجازی اتحادیه اروپا و چین مطرح شد که در آن بروکسل خواستار ارائه تضمین‌هایی از سوی پکن مبنی بر اینکه به دنبال صلح برای اوکراین است شد.

این دیپلمات چینی اظهار داشت: «ما با تحریم‌ها مخالفیم و اثرات این تحریم‌ها به سایر نقاط جهان نیز سرایت می‌کند که منجر به جنگ‌های ارزی، جنگ تجاری و مالی، همچنین ریسک به خطر افتادن زنجیره تامین، زنجیره صنعتی و جهانی‌سازی، و حتی نظم اقتصادی می‌شود».

مدیر کل امور اروپا در وزارت خارجه چین همچنین گفت که هیچ پیشرفتی در نشست پکن و اتحادیه اروپا در مورد توافق سرمایه‌گذاری متوقف‌شده بین دو طرف حاصل نشده است.

به نوشته رویترز، وی ادامه داد: «من فکر می‌کنم اروپایی‌ها باید ابتدا تحریم‌ها را حذف کنند و سپس ما می‌توانیم امکان برداشتن سایر اقدامات تلافی‌جویانه را که متقابل است، بررسی کنیم.»

وانگ همچنین گفت که مسائلی از جمله اوکراین و ایران نقطه همکاری پکن با اتحادیه اروپا است نه نقطه اصطکاک.

پیش از این نیز سخنگوی وزارت امور خارجه چین به آمریکا هشدار داده بود در مواجهه با مسئله اوکراین، نگرانی‌های پکن را جدی بگیرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/خ


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا