بین الملل

پکن ساخت پیشرفته‌ترین کشتی بدون سرنشین را آغاز کرد

پکن ساخت پیشرفته‌ترین کشتی بدون سرنشین را آغاز کرد

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، مؤسسه تحقیقاتی «شماره ۷۱۶» شرکت کشتی‌سازی دولتی چین روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کرد که پکن ساخت پیشرفته‌ترین کشتی بدون سرنشین بزرگ این کشور را آغاز کرده است. 

روزنامه «گلوبال تایمز» چین در این خصوص گزارش کرد، بر اساس پستی که این موسسه در روز چهارشنبه در شبکه اجتماعی «وی چت» منتشر شد، پروژه کشتی بزرگ بدون سرنشین به رهبری مؤسسه تحقیقاتی شماره ۷۱۶ شرکت کشتی سازی دولتی چین (CSSC)، مراسمی برای جشن شروع ساخت خود در روز سه شنبه هفته جاری (۱۰ خرداد ماه) برگزار کرد.

مؤسسه مذکور اعلام کرد که برگزاری مراسم جشن شروع ساخت به مفهوم آن است که اینکشتی که قرار است پیشرفته‌ترین کشتی بدون سرنشین در نوع خود در  نوع خود باشد، رسماً وارد مرحله ساخت شده است.

در بیانیه مطبوعاتی مؤسسه تحقیقاتی شماره ۷۱۶ شرکت کشتی‌سازی دولت چین آمده است که این کشتی بدون سرنشین با طراحی تریماران هیدروفویل پر سرعت، با ویژگی سرعت بالا، استقامت طولانی و سیستم پیشرانه کاملاً توسعه یافته داخلی خود شناخته می‌شود. علاوه بر این، این کشتی قادر است تا به طور مستقل مأموریت‌هایی را تحت سناریوهای مختلف انجام دهد.

گلوبال تایمز گزارش کرد که هیچ جزئیاتی از جمله اطلاعاتی در مورد نام‌گذاری، اندازه دقیق یا انواع مأموریت‌هایی که کشتی برای آن‌ها به کار خواهد رفت، ارائه نشده است.

به گفته این مؤسسه، مؤسسه تحقیقاتی شماره ۷۱۶ سازمانی است که با تجهیزات و فناوری الکترونیکی به دفاع ملی و خدمات عمومی کمک می‌کند.

پیشرفت‌های چین در زمینه فناوری یکی از موضوعاتی است که به نگرانی واشنگتن منجر شده است و در سالهای اخیر، ایالات متحده تلاش کرده است تا تمرکز را از منطقه غرب آسیا به شرق آسیا و به ویژه چین برگرداند تا با تخصیص بودجه‌هایی به نوعی با این کشور مقابله کند.

ایالات متحده آمریکا نیز در اقدامی تحریک‌آمیز علی‌رغم آن‌که می‌گوید به سیاست چین واحد پایبند است اما با عرضه تسلیحات و همکاری با تایوان، چین را تحریک می‌کند و مقام‌های پکن در خصوص احتمال اقدام نظامی در صورت تداوم تحرکات واشنگتن هشدار داده است.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا