کرمان

پیشرفت ۵۰ درصدی تصفیه‌خانه آب شرب رفسنجان/تحقق گازرسانی به کلیه مناطق شهرستان

پیشرفت ۵۰ درصدی تصفیه‌خانه آب شرب رفسنجان/تحقق گازرسانی به کلیه مناطق شهرستان

به گزارش یولن از رفسنجان، حجت الاسلام حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس امروز در جمع نمازگزاران عید فطر اظهار کرد: طی یک هفته‌ای که در هر ماه در حوزه انتخابیه حضور داریم، کارهای مردم در بخش‌ ها و روستاهای مختلف پیگیری می‌شود و با توجه به وجود بیش از ۵۰۰ روستا در حوزه انتخابیه و تراکم جمعیت حضور در همه روستاها محدودیت دارد اما نسبت به پاسخگویی به مطالبات آنها اقدامات لازم انجام می‌شود.

وی ادامه داد: علی‌رغم کارهای خوبی که در گذشته انجام شده بود، باید در بحث راه‌ها و آب کارهایی انجام می‌دادیم که اولین حوزه آب شرب، صنعت و کشاورزی بود و اولویت نخست ما آب شرب بود. زمانی که نماینده شدم از لحاظ کمیت و کیفیت وضعیت آب خیلی بحرانی و فاجعه بار بود به‌طوری که روستاهای زیادی با تانکر آبرسانی می‌شدند.به همین جهت ابتدا جلسه با استاندار وقت برگزار و مجوز حفر و جابه‌جایی  ۱۸ حلقه چاه را اخذ کردیم که برخی چاه‌ها وارد مدار شدند و مابقی در حال حفاری هستند، ضمن اینکه ۶ حلقه از این چاه‌ها در شهر و مابقی در روستاها هستند.

 جلالی بیان داشت: تصفیه‌خانه، نیاز اساسی شهرستان بود که به کمک مس در حال راه‌اندازی است و در حال حاضر ۵۰ درصد پیشرفت دارد و امیدواریم اوایل ۱۴۰۲ افتتاح شود و به آب سالم و پایدار برسیم.

وی عنوان کرد: برای تخصیص آب خلیج فارس با وزیر جلساتی گذاشتیم و در کرمان با مجمع نمایندگان هم جلسات متعددی برگزار و برای رفسنجان و انار تخصیص گرفتیم.

جلالی با بیان اینکه یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در حوزه آب هزینه شده که مردم باید بدانند دولت چه هزینه‌هایی در زیرساخت‌ها انجام می دهد، افزود: حدود ۶۴۰ کیلومتر لوله‌گذاری در روستاها انجام شده و لوله‌هایی که مربوط به ۴۰ سال پیش بوده و فرسوده شده بودند، تعویض و کار بزرگی در حوزه آب شهرستان انجام شده است که تلاش شرکت آبفا قابل تقدیر است.

وی در دستور کار بودن ساخت ۱۸ مخزن را ذکر کرد که در دو سال اخیر ۵ مخزن ساخته و ۱۳ مخزن در حال ساخت است و اضافه کرد: با احداث این مخازن بخش زیادی از مشکل آب روستائیان حل شده است و امیدواریم برای منطقه نوق هم بتوانیم کاری اساسی انجام دهیم که قطعا تا یکسال آینده که به یک آب پایدار در شهر خواهیم رسید، آب این منطقه هم تأمین خواهد شد.

جلالی خاطرنشان کرد: در حوزه برق با سرقت سیم‌های برق مواجه بودیم که سالانه ۱۰ میلیارد تومان سیم سرقت می‌شد، ۷۶ کیلومتر به کابل خودنگهدار مجهز شده و تا سه سال آینده کل سیم‌ها که کابل آن خریداری شده تعویض خواهد شد همچنین جابه‌جایی تیرها و نصب ترانس‌ها برای رفاه مردم در حال انجام است.

وی اضافه کرد: گازرسانی خط  سرچشمه رو به اتمام است و روستاهای اوراف و دهوئیه به‌زودی گازرسانی می‌شود راویز هم از سمت شهربابک گازرسانی شروع شده و تقریبا نقطه بدون گاز در شهرستان‌های رفسنجان و انار نخواهیم داشت.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس با اشاره به مسئله راهها، حمل و نقل را دارای اهمیت زیادی دانست و افزود: دو دوره مجلس توسط نمایندگان وقت مجوزها اخذ و در محور نوق هشت کیلومتر پیشروی شده بود که به کندی پیش می‌رفت. در دوره بنده با اعتبار ۱۱ میلیاردی که گرفتم و بودجه ۶ میلیاردی که خود جاده داشت، حدود ۳۰ کیلومتر جاده تا کمال‌آباد زیرسازی شده و نیمه اول سال جاری آسفالت و مسیر باز می‌شود.همچنین از صفائیه تا بهرمان هم نقشه‌برداری انجام شده و در فاز بعدی پس از تأمین بودجه اجرایی خواهد شد.

اخذ اعتبار ۷۰ میلیارد تومانی توسط حجت‌الاسلام جلالی اقدام دیگری بود که در حوزه راهها برای جاده داوران انجام شده است، به گفته جلالی به‌زودی پیمانکار این جاده انتخاب و پس از گذراندن فرآیند اداری، دوبانده سازی آن وارد فاز اجرایی می شود.

حجت الاسلام جلالی به بحث فرودگاه اشاره و آن را یکی از زیرساخت‌های مهم سرمایه‌گذاری برشمرد و اظهار کرد: با جلسات متعددی که برگزار شد، از ۲۵ اردیبهشت پرواز هواپیمایی پارس به مشهد، قشم، کیش و تهران فعال می‌شود.

حجت الاسلام جلالی در ادامه با تأکید بر اینکه مجتمع مس رفسنجان با اکتشافات جدید فرصت خیلی خوبی برای ما باید ایجاد کند و و در بحث اشتغال دیگر بیکاری در شهرستان نداشته باشیم، گفت: مس در حوزه خدمات اجتماعی و نیازهای مردم، در بحث آب، بهداشت و درمان در صحنه حاضر بوده اما انتظارات ما در خصوص زیرساخت ها، اشتغال و تأمین انرژی برآورده نشده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان‌های رفسنجان و انار تک‌محصولی هستند باید در کنار تولید پسته، شهر صنعتی شویم و مس باید کارخانه‌های پایین‌دستی و جنبی را در رفسنجان احداث کند.

نماینده رفسنجان و انار در مجلس به برگزاری جلسات متعدد برای ماندگاری دستگاه ام‌آرآی بیمارستان علی‌بن ابیطالب(ع) و خرید آن توسط خیر و پیگیری از طریق وزارت بهداشت برای خرید یک دستگاه ام‌آرآی دیگر برای این بیمارستان اشاره کرد و گفت: دستگاه دوم نصب شده و آماده فعالیت و خدمات‌رسانی به مردم است.

وی با اشاره به سفر مسئولان بنیاد مسکن کشور به رفسنجان عنوان کرد: این سفر منجر شد سهمیه قیر خیلی خوبی به شهرستان اختصاص یابد و بیش از ۵۰۰ هزار متر مربع کوچه‌ها و معابر بخش‌های مختلف شهرستان آسفالت شد.

جلالی با اشاره به ایجاد بزرگترین پارک جنگلی شهرستان رفسنجان در محور سرچشمه متذکر شد: خدماتی که برشمردیم خدمات نظام اسلامی است و برای رفع نواقصی که در شهرستان وجود دارد باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا