اصفهان

پیش‌بینی رکوردشکنی تولید در ذوب‌آهن

پیش‌بینی رکوردشکنی تولید در ذوب‌آهن

به گزارش یولن از اصفهان، به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب‌آهن اصفهان، منصور یزدی‌زاده، مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان، اظهار کرد: سود ذوب‌آهن طی سال گذشته به میزان ۱۵ هزار و ۸۱۹ میلیارد ریال رسید که دلایل افزایش میزان درآمد و سود شرکت ناشی از تمرکز بر تولید و فروش محصولات صنعتی و محصولات با ارزش افزوده بالاتر، تمرکز شرکت بر صادرات به دلیل ارزش افزوده بالاتر، افزایش تورم و افزایش سطح عمومی قیمت‌ها است؛ همچنین در سال ۹۹ ذوب آهن، شاهد رشد ۲۴۵ درصدی سودآوری شرکت های تابعه داخلی نسبت به سال ۹۸ بوده است.

وی ادامه داد: در واقع ذوب‌آهن دست کم طی یک دهه گذشته برای نخستین‌بار در سال ۹۹ از زیان انباشته خارج شد تا بتواند سود را بین سهامداران توزیع کند و شرایط برای پیوستن از فرابورس به بورس مهیا شد که این کار در سال ۱۴۰۰ عملیاتی شد؛ موفقیت ذوب‌آهن اصفهان در سودآوری ادامه یافت و در سال جاری نیز این شرکت موفق شد رکورد سودآوری خود را تنها در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ ارتقاء دهد و با افزایش ۱۹۵ درصدی به سود بیش از ۲ هزار میلیارد تومان برسد و حاشیه سود این شرکت برای نخستین‌بار از ۱۲ درصد عبور کرد.

یزدی‌زاده افزود: عمده سودآوری ذوب‌آهن اصفهان حاصل بهبود فرایند، تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر و رشد صادرات بوده است و تنها حدود ۳۰ درصد از این افزایش سود حاصل تورم و افزایش قیمت ارز است.

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان بیان کرد: تولید انبوه ریل مطابق استاندارد جهانی که در ۶ محور خط آهن ایران استفاده شد و در حال نصب است، تولید ریل زبانه‌سوزن و ریل مترو تهران، تمرکز بر تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر همچون ورق سازه‌های فولادی، آرک معدن، تیرآهن بال‌پهن و غیره، صرفه‌جویی در مصرف آب و انجام پروژه‌های مختلف برای استفاده از پساب به جای برداشت آب از رودخانه، توسعه صادرات و دستیابی به مدال افتخار ملی صادرات و … از جمله دستاوردهای این شرکت طی ۳ سال اخیر است.

وی به عملکرد این شرکت در ۹ ماه سال گذشته اشاره و عنوان کرد: عملکرد ذوب‌آهن اصفهان در ۹ ماهه گذشته نیز نشان از افزایش تولید در اغلب بخش‌های تولیدی و همچنین افزایش فروش این شرکت دارد؛ تلاشگران این مجتمع عظیم صنعتی باوجود مشکلات ناشی از کمبود مواد اولیه و بحران آب تا پایان آذرماه امسال موفق به تولید ۲ میلیون و ۵۴ هزار و ۷۰۰ تن چدن مذاب شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد رشد را نشان می‌دهد، ضمن اینکه رکورد تولید ۹ ماهه چدن با ۳ کوره بلند را در تاریخ این شرکت به جا گذاشته است.

یزدی‌زاده همچنین گفت: امسال این شرکت با ۳ کوره بلند فعالیت می‌کند و اگر مشکلات کمبود مواد اولیه و آب وجود نداشت، به طور قطع تولید بیشتری حاصل می‌شد؛ با این وجود امیدواریم تا پایان سال به تولید حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن برسیم که در تاریخ این شرکت بی‌سابقه است.

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان اضافه کرد: با توجه به افزایش تولید چدن و محدودیت بخش فولادسازی، تولید شمش چدن به ۵ برابر سال گذشته رسید که بخش عمده آن در ۹ ماهه نخست سال جاری صادر شد.

وی اظهار داشت: این مجتمع عظیم صنعتی در ۹ ماهه ابتدای امسال در تولید کک خشک ۳ درصد، در تولید آگلومره ۴ درصد، در تولید فولاد خام ۵ درصد و در تولید شمش آماده ۳ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش تولید داشته است.

یزدی‌زاده به برنامه‌ریزی این شرکت جهت افزایش تولید و فروش محصولات با ارزش اقتصادی بیشتر اشاره کرد و گفت: در این راستا در ۹ ماهه نخست سال جاری، تولید کلاف در ذوب‌آهن اصفهان حدود ۱۰ برابر سال گذشته بود و به ۱۲۶ هزار و ۸۸۷ تن رسید، در حالی که تولید میلگرد تنها یک درصد رشد داشت و در تولید تیرآهن، شمش کالایی و سایر محصولات تغییری نداشتیم.

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی ذوب‌آهن جهت افزایش تولید و فروش محصولات با ارزش افزوده بالاتر موجب شد این شرکت در ۹ ماهه منتهی به آذر ۱۴۰۰ از فروش محصولات خود ۲۵ هزار و ۴۰۵ میلیارد تومان درآمد کسب کند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹۲ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/ج/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا