کرمان

پیش‌بینی ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه‌اندازی پایگاه‌های امداد و نجات ویژه معادن

به گزارش یولن از کرمان، اسدالله کشاورز امشب در جلسه شورای معادن استان کرمان با اشاره به اینکه در قانون معادن، دولت به سازمان ایمیدرو اجازه داده که اگر معادن در پنج اصل در حوزه بهره‌وری فعالیت داشته باشند، شامل معافیت ۲۰ درصدی از حقوق دولتی می‌شوند، اظهار داشت: پیشنهاد ما این است که معافیت ۲۰ درصد به همه معادن به یک میزان داده نشود و براساس عملکردها داده شود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت عنوان کرد: معادنی که کار پژوهشی برای بهینه‌سازی انجام دهند، از معافیت ۱۰ درصدی حقوق دولتی برخوردار می‌شوند، که هنوز این مصوبه به استان‌ها تفویض نشده است، اما در آینده نزدیک تفویض اختیارات بیشتر به شورای معادن استان‌ها داده می‌شود. .

وی با اشاره به اینکه در حال پیگیری و ساماندهی وضعیت کارگری در سطح کشور هستیم، افزود: چند استان زغالی بزرگ در کشور داریم و همواره حمایت‌های وزارتخانه پشت زغالی‌ها بوده است و  کمیته زغال در استان کرمان احیاء خواهد شد.

 معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت با اشاره به اینکه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان در بودجه سال جاری  برای راه‌اندازی پایگاه‌های امداد و نجات پیش‌بینی کردیم، ادامه داد: به‌صورت پایلوت ۴ مورد در حال ساخت است و قرار شد این پایگاه‌ها در اختیار هلال‌احمر قرار دهیم تا هم برای پوشش حوادث معدنی و هم در زمان‌های بحران‌ها از آنها بتوانند استفاده کنند.

معافیت سه ساله معادن زغال‌سنگ برای پرداخت حقوق دولتی تصویب شود

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: کار در معادن زغال‌سنگ سخت‌ترین و طاقت‌فرساترین کار در جهان است و این در حالی‌ست که کمترین درآمد را کارگران زغال‌سنگ دارند.

وی  با اشاره به اینکه ما در زمینه زغال‌سنگ چالش جدی داریم، افزود: صنعت زغال در کشور رها شده و هیچ میزی در وزارتخانه صمت به صنعت زغال اختصاص نیافته و وزارتخانه صمت باید متولی صنعت زغال را مشخص کند.

 پورابراهیمی عنوان کرد: صنعت مس و سنگ آهن پردرآمد هستند، به همین دلیل متاسفانه همه دورشان می‌چرخند.

وی افزود: حق بیمه کارگران زغال، معادل شرکت مس و فولاد است؛ اما کدام ‌کارگر این معادن در ۳۰۰ متری زمین کار می‌کند و متاسفانه کارگران معادن بعد از چند سال ریه‌های آنها از بین می‌رود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: از وزارت صمت درخواست داریم سیاست حمایتی از صنعت زغال را در دستور کار قرار دهد.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه به غیر از ایران، همه دنیا از صنعت زغال حمایت می‌کنند، ادامه داد: درخواست داریم معافیت حقوق دولتی برای سه سال برای معادن زغال تصویب شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: در ۶ ماهه سال جاری استان کرمان ۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از محل حقوق دولتی معادن به خزانه کشور واریز کرده است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا