خراسان رضوی

پیش بینی افزایش بیش از ۱۰۰ تخت مراقبت‌های ویژه در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وبدا، دکتر علی اصغر انجیدنی با بیان اینکه در موج‌های کرونا، پس از ۲ هفته تعداد بیماران بدحال و نیازمند به بستری در بخش‌های مراقبت ویژه افزایش می‌یابد، اظهار کرد: بر این اساس ظرفیت بخش‌های مراقبت ویژه از هفته گذشته در مراکز درمانی افزایش یافته است و براساس برنامه‌ریزی تا هفته آینده نیز حداقل ۱۰۰ تخت دیگر نیز افزایش می‌یابد.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه برنامه واکسیناسیون نیز بر اساس برنامه‌ریزی و با سرعت در حال اجراست خاطرنشان کرد: در مشهد مقدس برنامه واکسیناسیون در قالب ۲ برنامه شامل گروه‌های هدف اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و همچنین به صورت ویژه در مناطق حاشیه شهر در حال اجراست.

وی با بیان اینکه نمونه‌های قالب در موج پنجم کرونا، سویه دلتاست و هیچ نشانه‌ای از نوع دیگری از جهش ویروس در مشهد مشاهده نشده است تصریح کرد: در حال حاضر بهترین راهکار در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، استفاده از ماسک، اجتناب جدی از حضور در دورهمی‌ها، حفظ فاصله اجتماعی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

انجیدنی اظهار کرد: امیدواریم با مشارکت و همکاری تمام مسئولان و مردم بتوانیم در آینده نزدیک شاهد کاهش تعداد بیماران سرپایی و بستری و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا باشیم.

انتهای پیام/۷۰۰۶۸


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا