اخبار ورزشی

چرا کشتی آزاد در صربستان قهرمان نشد؟/اکبرنژاد: زمان کمی برای آماده‌سازی داشتیم

به گزارش یولن، تقی اکبرنژاد در خصوص نتایج آزادکاران در مسابقات زیر ۲۳ سال جهان، عنوان کرد: در ابتدا باید بگویم ما چگونه تیم را انتخاب کردیم قرار بود ۲۰ مرداد مسابقات انتخابی را برگزار کنیم تا تیم برای مسابقات جهانی آماده شود حتی چند تورنمنت هم در نظر گرفته بودیم اما متاسفانه در شرایط بد کرونا بودیم و این امکان فراهم نشد. حتی خودم در بیمارستان بودم. 

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد زیر ۲۳ سال کشورمان ادامه داد: چه روز قبل از مسابقات انتخابی داشتیم و فقط از افرادی که در مسابقات جوانان و جام تختی شرکت کرده بودند توانستیم بین آنها مسابقه برگزار کرده و در هر وزن ۴ تا ۶ نفر را به اردو دعوت کنیم. تیم اصلی را هم بعد از ۱۰ روز انتخاب کردیم. چون نتوانستیم مسابقه کلی برگزار کنیم یکسری افراد کنار ماندند. 

وی خاطرنشان کرد: ما می‌توانستیم در ۵ وزن از ورزشکارانی که در مسابقات جهانی نروژ شرکت کرده بودند در مسابقات صربستان هم استفاده کنیم اما بعدا تصمیم بر این شد چون هدف فدراسیون کشتی المپیک و پشتوانه سازی است از همین نفراتی که انتخاب کرده‌ایم استفاده کنیم. امیدواری روزی شود که در هر وزن ۳ -۴ کشتی‌گیر داشته باشیم. 

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در پاسخ به این سوال که با این حساب شما زمان کمی برای آماده سازی تیم جهت حضور در مسابقات جهانی صربستان داشتید، تصریح کرد: ما دو ۱۲ روز اردو داشتیم تا از این زمان به بهترین نحو استفاده کنیم اما زمان برای مسابقات جهانی کم بود، حداقل باید سه ماه اردو برگزار می‌کردیم. از طرفی برخی از ورزشکارانی که انتخاب کردیم نه تنها در اردو نبودند بلکه در سه سال گذشته مسابقه هم نداده بودند، این یک ضعف برای تیم ما بود. ۵ کشتی‌گیر ما بسیار جوان و زیر ۱۹ سال بودند که در هیچ اردویی در این ۲-۳ سال شرکت نداشتند. ۲ کشتی‌گیر ما اصلا در هیچ تورنمنتی شرکت نکرده‌اند، با این حال ما می‌توانستیم قهرمان شویم اما با اختلاف ۵ امتیاز نایب قهرمان شدیم و خستگی به تن کادرفنی ماند. ما کشتی‌گیرانی را به تیم ملی معرفی کردیم که آنها به زودی وارد چرخه تیم ملی می‌شوند و برای کشورمان افتخار کسب می‌کنند. 

وی در خصوص اینکه مهدی هاشمی با غافلگیری ضربه فنی شد یا برادران فیروزپور نتوانستند آن طور که باید نتیجه بگیرند، تصریح کرد: همه حریفان را آنالیز کرده بودیم. با بچه ها با کشتی‌گیرانی که می‌خواستند مسابقه دهند بررسی لازم را انجام می‌دادیم. چند کشتی حریف محمدصادق فیروزپور را آنالیز کرده بودیم اما او اشتباهاتی داشت‌. حریف امیرحسین هم باتجربه بود و در مسابقات جهانی نروژ با غفلت مقابل حریف روسی باخت و سوم شد. فیروزپور این توان را داشت فینالیست شود. 

سرمربی تیم کشتی آزاد کشورمان درباره سرماخوردگی سجاد غلامی، گفت: متاسفانه بچه‌های کشتی فرنگی آنفولانزا گرفته بودند و زمان اعزام آنها مهدی هاشمی هم مبتلا شد و وزن او از ۱۰۹ به ۱۰۲ کیلو رسید. بعد از آن سوادکوهی مریض شد که در بیمارستان بود. به غلامی هم سرم وصل کردیم همین باعث شد توان بچه های ما کم شود.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا