سمنان

چند نفر در سمنان دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کردند؟

به گزارش یولن از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی عصر امروز در گفت‌­و­گو با خبرنگاران اظهار کرد: تأکید ما بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی است؛ البته در زمینه واکسیناسیون در حوزه استان سمنان هم دانشگاه علوم پزشکی سمنان و هم دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بسیار خوب عمل کرد­ند و موردتوجه و استقبال مردم واقع شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون به ۸۵ درصد مردم استان سمنان دُز نخست واکسن کرونا و ۵۶.۴ درصد هم دُز دوم واکسن تزریق شده است.

استاندار سمنان گفت: بیش از یک‌هزار نفر نیز در استان سمنان دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده­‌اند که مربوط به کادر درمانی است.

هاشمی با اشاره به قرمز شدن وضع رنگ­‌بندی کرونایی دو شهرستان شاهرود و دامغان بیان کرد: از مردم استان سمنان به ویژه شهرستان­‌هایی که در مرز قرمز شدن هستند، خواهشمندیم پروتکل‌­های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.

وی عنوان کرد: پیش از این هم اعلام شد که واکسن زدن دلیل بر رعایت نشدن دستورالعمل­‌های بهداشتی نیست؛ خیلی از افرادی که واکسن زده­‌ا­ند، هم از ماسک استفاده کرده­‌اند و هم فاصله فیزیکی و هم مسائل بهداشتی را رعایت کرده‌­اند.

استاندار سمنان بیان کرد: افرادی هم که واکسن زده‌­اند و این مسائل را رعایت نکرده‌­اند، مجدد مبتلا به کرونا شده‌­اند؛ به همین جهت این نظر علمی کادر پزشکی است که واکسن زدن دلیل بر ماسک نزدن نیست.

هاشمی عنوان کرد: حفظ سلامت مردم اولویت نخست ما است؛ بنابراین باید دورهمی‌­های خانوادگی کاهش پیدا کند و عموم مردم پروتکل‌­ها را رعایت کنند.

وی گفت: گروه‌های شغلی یک، دو، سه و چهار در برخی رنگ­بندی‌­ها می­‌توانند فعالیت خود را انجام دهند؛ البته در وضع قرمز فقط گروه شغلی یک باید با با رعایت پروتکل‌­ها فعالیت کنند.

استاندار سمنان با بیان اینکه فرصت برای دورهمی و مجالس عروسی هست، افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا خانواده‌­های داغدار زیادی را داشته‌­ایم که پدر یا مادر یا دیگر عزیزانشان را از دست داده‌­اند، به همین جهت ما نسبت به ویروس کرونا بسیار بدبین هستیم و باید هوشیار باشیم، چون کرونا دشمن سلامت و جسم ما است و باید به این موضوع حساس باشیم.

هاشمی با اشاره به عادی­‌انگاری برخی مدیران در زمینه کرونا افزود: اگر شهروندی رعایت نشدن پروتکل­‌های بهداشتی را از سوی دستگاه­‌های اجرایی مشاهده کرد؛ باید اطلاع دهد تا برخورد لازم با دستگاه مربوطه صورت گیرد.

وی در مورد بازگشایی مدارس به صورت حضوری نیز با اشاره به ابلاغیه‌­های ارسالی به آموزش و پرورش و فرمانداری‌­ها گفت: شهرستان­‌هایی که در وضع قرمز رنگ هستند، باید دستورالعمل‌­ها و مصوبات لازم در حوزه مقابله با کرونا را با دقت رعایت کنند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا