بین الملل

چهارمین مأمور ارشد موساد هم استعفا کرد

چهارمین مأمور ارشد موساد هم استعفا کرد

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش کردند که یکی از فرماندهان واحد عملیات ویژه موساد که نامی از وی برده نشده است، استعفا کرده است. او چهارمین مأمور ارشد موساد محسوب می‌شود که با گذشت هفت ماه از انتصاب «دیوید بارنیا» بعنوان مدیر سازمان جاسوسی موساد در ژوئن ۲۰۲۱ از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

بنا بر گزارش روز گذشته (یکشنبه) کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، این فرمانده ارشد موساد پس از آن استعفا کرده است که بارنیا به او و دیگر مقام‌های این سازمان جاسوسی گفته‌اند که به یک «بار اضافی در این سازمان تبدیل شده‌اند».

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» با اشاره به اینکه معاون این فرمانده ارشد موساد و «شماری از مأموران این سازمان نیز در پی این حادثه استعفا کرده‌اند»، گزارش کرد: « بارنیا به دلیل مشکلاتی که در عملیات ماموران اسرائیلی در خارج از کشور وجود داشت، می‌خواست تغییرات عمده‌ای در نحوه عملکرد بخش تحت سرپرستی [فرمانده ناشناس] ایجاد کند، و [فرمانده] آنها را آنطور که خواسته بود اجرا نکرد».

رئیس موساد به مأموران ارشد این سازمان گفته بود که به یک بار اضافی برای موساد تبدیل شده‌اند.

 

شبکه راشاتودی روسیه نیز به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزاش کرد که جایگزین این فرمانده ارشد موساد مشخص شده و روی کار آمده است. این فرمانده چهارمین مقام موساد است که در هفت ماهی که بارنیا بعنوان مدیر موساد جایگزین «یوسی کوهن» شده است، از سمت خود کناره‌گیری می‌کنند.

سال گذشته، رئیس فناوری موساد، رئیس عملیات و رئیس مبارزه با تروریسم این سازمان جاسوسی همگی به دلیل اختلافات عمیق با مدیر سازمان جاسوسی موساد از سمت خود کناره‌گیری کردند.

بارنیا در سال ۱۹۹۶ به موساد پیوست و در سال ۲۰۱۳ بعنوان رئیس حزب تزومت منصوب شد و در سال ۲۰۱۹ نیز بعنوان معاون موساد مشغول به کار شد و در نهایت در سال ۲۰۲۱ بعنوان رئیس جدید موساد آغاز به کار کرد و ظاهراً به دنبال بازگرداندن موساد به وضعیت سکوت مطلق است و هر کدام از مأموران فعلی و سابق این سازمان را که درباره عملیات‌های موساد با رسانه‌ها وارد گفت‌وگو شوند، تهدید می‌کند.

دیوید بارنیا هر کدام از مأموران فعلی و سابق این سازمان را که درباره عملیات‌های موساد با رسانه‌ها وارد گفت‌وگو شوند، تهدید می‌کند.

 

بارنیا پس از آنکه توسط «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به عنوان مدیر جدید موساد منصوب شد، ایران را بعنوان اولویت برتر رژیم صهیونیستی معرفی کرد و مدعی شد که کشور ایران «پیشرفت‌های مکرری به سوی برنامه سلاح‌های کشتار جمعی دارد. چالش‌های امنیتی ما بسیار بزرگ است و ایران در صدر این لیست قرار دارد».

بارنیا تنها به این لفاظی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران بسنده نکرده است و چندی پیش همچون بسیاری از مقام‌های رژیم صهیونیستی که برای مانع‌تراشی در مسیر مذاکرات وین برای لغو تحریم‌های یکجانبه آمریکا تلاش می‌کنند، «دیوید بارنیا»  رئیس سازمان جاسوسی «موساد» برای بحث با مقام‌های ارشد دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا به واشنگتن سفر کرد.

با شروع دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین بین تهران و طرف‌های برجام که با حضور آمریکا به عنوان عضو خارج شده از توافق در حال انجام است، مقامات رژیم صهیونیستی نیز در کنار شرکای غربی خود، لفاظی و جوسازی علیه این گفت‌وگوها را از سر گرفته‌اند.

«نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هفته گذشته نیز به مذاکرات وین پرداخت و با بیان این ادعا که «می‌توان در پایان توافق خوبی داشت و البته که ما معیارها را می‌دانیم»، افزود «آیا در شرایط فعلی انتظار می‌رود که این اتفاق بیفتد؟ خیر، چون باید موضع قوی‌تری [علیه ایران] اتخاذ شود».

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا