بین الملل

چین پاسخ ادعای فضایی جدید آمریکا را داد

چین پاسخ ادعای فضایی جدید آمریکا را داد

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، گزارش جدید آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در روز چهارشنبه  در حالی به افزایش قابلیت‌های فضایی عملیاتی چین و روسیه در سال‌های اخیر اشاره کرده که پکن، واشنگتن را بزرگترین تهدید برای امنیت فضای خارج از جو زمین خواند.

به نوشته وبگاه «دیفنس نیوز» گزارش طبقه‌بندی‌نشده «چالش‌های امنیت در فضا» که برنامه‌های فضایی کشورهای متخاصم از جمله روسیه، چین، کره شمالی و ایران را بررسی می‌کند به رشد سامانه‌های فضایی روسیه و چین و همچنین تلاش‌ها برای سازماندهی بهتر قابلیت‌های فضایی نظامی آنها  اشاره کرده است.

در این گزارش ادعا شده که چین و روسیه برای تضعیف ایالات متحده و متحدانش در حوزه فضایی تلاش می‌کنند و تجهیزا فضایی مشترک چین و روسیه در مدار زمین در دو سال گذشته حدود ۷۰ درصد رشد کرده است. 
«جان هوث» افسر اطلاعاتی این سازمان آمریکایی گفت: «با افزایش شمار کشورها با قابلیت پرواز فضایی و ترکیب  قابلیت‌های ضدفضایی در عملیات نظامی، موقعیت فضایی ایالات متحده به طور فزاینده‌ای به چالش کشیده می‌شود و تجهیزات موجود در مدار زمین  با خطرات جدیدی مواجه خواهند شد. یک حوزه فضایی امن، باثبات و قابل دسترس با ادامه افزایش چالش‌ها برای ایالات متحده و توانایی‌های فضایی متحدان ما بسیار مهم است.»

هوث خاطرنشان کرد که از آنجایی که این گزارش قبل از حمله روسیه به اوکراین تکمیل شده، هیچ جزئیاتی در مورد چگونگی استفاده روسیه از قابلیت‌های ضدفضایی در آن درگیری درج نشده است.

در این گزارش همچنین بر نگرانی‌ها در مورد تهدید زباله‌های موجود در مدار زمین  تاکید  کرده است.

به دنبال انتشار این گزارش، سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست هفتگی واکنش نشان داد. به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا» «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت که ایالات متحده، نه روسیه یا چین به تهدید اصلی برای اکتشاف صلح آمیز فضا مبدل شده‌اند.

وی گفت، ایالات متحده در حال حاضر بزرگترین تهدید برای امنیت فضای خارج از جو زمین است. به گفته این دیپلمات چینی، واشنگتن تلاش می‌کند به تلاش های پکن و مسکو برای اکتشافات کیهانی تهمت بزند تا بهانه ا برای نظامی سازی فضا ایجاد کند.

این دیپلمات چینی افزود که ایالات متحده به طور فعال به افزایش ظرفیت نیروها برای انجام عملیات رزمی در فضا ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/خ


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا