بین الملل

کاخ سفید اظهارات بایدن درباره حمایت نظامی از تایوان را توجیه کرد

کاخ سفید اظهارات بایدن درباره حمایت نظامی از تایوان را توجیه کرد

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، پس از آن‌که «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده تمایل خود برای استفاده از زور برای دفاع از تایوان در مقابل هرگونه حملات نشان داد، یک مقام کاخ سفید امروز (دوشنبه) اعلام کرد که هیچ‌ تغییری در سیاست ایالات متحده در قبال تایوان به وجود نیامده است.

بنا بر گزارش روزنامه انگلیسی «دیلی‌میل»، یک مقام کاخ سفید که خواست نامش فاش نشود، گفت: «همانطور که رئیس‌جمهور گفت، سیاست ما تغییر نکرده است. وی بر سیاست چین واحد و تعهد ما در قبال صلح و ثبات در سراسر تنگه تایوان تأکید کرد».

این مقام کاخ سفید در ادامه افزود: «وی (بایدن) همچنین بر تعهد ما طبق قانون روابط تایوان برای ارائه ابزار نظامی برای دفاع از خود، تأکید کرده است».

بایدن طی نشست خبری با «فومیو کیشیدا» نخست وزیر ژاپن در توکیو گفت اگر تهاجم نظامی علیه تایوان انجام شود، آمریکا نیز آماده‌ است که به‌شکل نظامی دخالت کند.

وی با ادعای اینکه آمریکا به سیاست «چین واحد» متعهد است اما مدعی شد دولت پکن در حال بازی‌کردن با آتش درخصوص تایوان است.

علی‌رغم هشدارهای پی در پی پکن در خصوص هرگونه مداخله در امور تایوان، آمریکا به طرق مختلف سعی می‌کند با عرضه تسلیحات از تایوان حمایت کند.

از سوی دیگر، پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. اخیرا دولت آمریکا لایحه صدها میلیارد دلاری بودجه نظامی را امضا کرد که بخش چشمگیری از آن به مقابله با چین و حمایت از تایوان تخصیص داده شده است.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا