کرمان

کارآفرینی بانوی مددجوی کمیته امداد برای ۱۶ زن سرپرست خانوار

کارآفرینی بانوی مددجوی کمیته امداد برای ۱۶ زن سرپرست خانوار

به گزارش یولن از کرمان، فاطمه علی‌آبادی متولد سال ۱۳۵۶ ساکن شهرستان بم است که با دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال از این نهاد و راه‌اندازی کارگاه تولید ظروف سرامیکی علاوه بر خودکفایی خود توانسته زمینه اشتغال ۱۶ نفر را نیز به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم کند.

این کارآفرین موفق که حدود ۱۹ سال است این کارگاه را راه‌اندازی کرده است در مورد شرایط زندگی، کار و حرفه خود می‌گوید: در ابتدا مغازه کوچکی داشتم که سفال خام تولید و برای کار میناکاری به فروش می‌رساندم که درآمد ناچیزی کسب می‌کردم و سپس با حمایت کمیته امداد و راهنمایی و مشاوره و دریافت ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال موفق به راه‌اندازی کارگاه تولید ظروف سرامیکی شدم.

وی می‌افزاید: با دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال از کمیته امداد و راه‌اندازی کارگاه تولید ظروف سرامیکی توانستم زمینه اشتغال ۱۶ نفر زن سرپرست خانوار را به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم کنم.

این مددجوی موفق با اشاره به اینکه به دلیل نداشتن سرمایه برای خرید تجهیزات مجبورم ظروف سرامیکی را به‌طور عمده به فروش برسانم و سود کمی عایدم می‌شود، می‌گوید: هم‌اکنون برای توسعه طرح و خرید دستگاه‌های جدید برای تولید پایه و دیگر ملزومات ظروف سرامیکی نیاز به ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تسهیلات دارم که در صورت تأمین اعتبار می‌توانم زمینه اشتغال افراد جویای کار زیادی را فراهم کنم.

علی آبادی از ارسال محصولات تولیدی سرامیکی خود به استان فارس خبر می‌دهد و می‌گوید: این محصولات از استان فارس به شهرستان گناوه ارسال و به فروش می‌رسند.

وی می‌افزاید: کمیته امداد با همراهی و بازدیدهای مستمر از کارگاه موجب رفع کبودها و ارائه مشاوره‌های لازم و همچنین توسعه و پیشرفت کارم شده است.

این بانوی کارآفرین بابیان اینکه کسب رزق و روزی حلال مهم‌ترین انگیزه و عامل پیشرفت کارم بوده می‌گوید: با توجه به شرایط دشواری که در زندگی تجربه کردم توانستم روی پای خودم بایستم و خودکفا شوم و امروز نه‌تنها به توانمندی رسیده‌ام بلکه برای دیگر خانواده‌های نیازمند نیز کار و اشتغال ایجاد کرده‌ام.

علی آبادی ضمن تقدیر از حمایت‌های خوب کمیته امداد می‌گوید: بدون شک اگر راهنمایی‌ها و همراهی‌های این نهاد نبود من نمی‌توانستم این کارگاه را راه‌اندازی کنم و با راه‌اندازی این کارگاه توانستم علاوه بر خودکفایی خود زمینه اشتغال افراد نیازمند دیگری را فراهم کنم.

انتهای پیام/س


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا