سلامت

کارت هوشمند تزریق واکسن برای فعالیت اصناف در مازندران اجباری شد

کارت هوشمند تزریق واکسن برای فعالیت اصناف در مازندران اجباری شد

فرهاد غلامی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار یولن افزود : براساس آخرین مصوبه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا تمامی متصدیان واحدهای صنفی در مازندران باید کارت هوشمند واکسیناسیون کرونا را از اولین روز  هفته آینده با جانمایی مناسب از جمله نصب بر روی شیشه‌ فروشگاه‌ در معرض دید قرار دهند.

وی با بیان این‌که، همزمان با اجباری شدن کارت هوشمند واکسن کرونا برای اصناف، بازرسی‌ها از بازار عرضه و تقاضای باهدف رصد و نظارت‌های بهداشتی تشدید می‌شود، ادامه داد: براساس آخرین آمار حدود یک‌هزار و ۸۲۰ بازرس در قالب بسیج اصناف و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل بر حُسن اجرای این طرح نظارت خواهند کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : در صورتی که متصدیان واحدهای صنفی در زمان بازرسی‌ها نسبت به ارائه کارت هوشمند تزرق واکسن خود بی‌تفاوت باشند ، در مرحله اول تذکر کتبی دریافت خواهند کرد، اما در مرحله دوم رصدهای میدانی در صورت نقض دوباره قوانین، واحد صنفی جریمه نقدی یا پلمب می‌شود.

غلامی با بیان این که وضعیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در واحدهای صنفی مازندران به هیچ عنوان رضایت بخش نیست، خاطر نشان کرد : از مجموع ۷۵۰ بازرسی بهداشتی که در یک هفته اخیر از برخی اصناف مازندران انجام شد، حدود ۸۵ درصد متصدیان این فروشگاه‌ها، نسبت به استفاده از ماسک و یا رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بی تفاوت بودند.

وی با بیان این‌که اگر وضعیت نامطلوب رعایت نکات بهداشتی در واحدهای صنفی ادامه یابد در آینده نزدیک مازندران موج جدید شیوع کرونا ویروس را تجربه خواهد کرد، گفت: برای جلوگیری از تکرار حوادث تلخ کرونایی گذشته، اتخاذ تدابیر لازم از سوی کسبه‌های در افزایش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان این که در یک هفته گذشته تزریق دزهای تکمیلی واکسن کرونا در بین متصدیان اصناف استان از شتاب مطلوبی برخوردار بوده است، اظهار داشت : در روز سه شنبه یکم شهریور ماه سال جاری از مجموع ۴۲۰ هزار نفری که به عنوان متصدی و شاغل اصناف در استان شناخته می‌شوند، ۶۰ درصدشان دز سوم واکسن خود را دریافت کرده بودند که این رقم در روز دوشنبه ۲۱ شهریور ماه امسال به ۶۷ درصد افزایش یافته است.

غلامی با اعلام این که تاکنون ۹۰ درصد از جامعه هدف در حوزه اصناف مازندران دز دوم واکسن کرونا خود را دریافت کرده اند ، خاطر نشان کرد : پیش‌بینی می‌شود با توجه به اجباری شدن کارت هوشمند واکسیناسیون، تزریق دزهای تکمیلی در حوزه صنفی مازندران افزایش چشمگیری یابد.

در استان مازندران حدود ۳۵۰ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب فعال است.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا