سمنان

کارشناس اقتصادی:‌ دولت هر جنسی را با خریداران نفت ایران تهاتر نمی‌کند

کارشناس اقتصادی:‌ دولت هر جنسی را با خریداران نفت ایران تهاتر نمی‌کند

اصغر محمدی، کارشناس ارشد مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار یولن در سمنان اظهار کرد: رشد فروش نفت ایران، افزایش درآمدهای کشور در حوزه‌های نفتی و آزادسازی بخشی از پول‌های بلوکه‌شده ایران اتفاقات خوبی بود که در دولت آیت‌الله رئیسی رخ داده است.

وی افزود: بخشی از پول‌های بلوکه‌شده ایران آزاد شده و بخشی هم در حال برگشت است؛ این در حالی است که زمانی دولت قبل با رفتارهای خود، آرمان‌های اصلی نظام و ایران اسلامی را خیلی ذلیل ساخته بود؛ ولی امروز توفیقات خوبی در عرصه‌های مختلف حاصل شده است.

این کارشناس ارشد مسائل اقتصادی ادامه داد: فروش نفت ایران در دولت قبل به ۲۰۰ هزار بشکه رسیده بود؛ ولی الآن بالای یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه است.

محمدی اضافه کرد: یکی از کارهای خوبی که دولت رئیسی انجام داد، این است که به هیچ وجه هر جنسی را با خریداران نفت ایران تهاتر نمی‌کند و اجازه نمی‌دهد هر کالایی به ایران تحمیل شود و در حال مبادله ارزی نفت است.

وی گفت: اخیراً هم غرب اعلام کرده کشورهایی که می‌خواهند از ایران نفت بخرند، می‌توانند اقدام کنند و این پیام خوبی است.

این کارشناس ارشد مسائل اقتصادی گفت: امروز هماهنگی و همدلی خوبی بین قوای سه‌گانه وجود دارد و هم‌سویی مناسبی بین قوا دیده می‌شود.

محمدی بیان کرد: به لطف الهی، علی‌رغم اختلاف‌سلیقه‌های احتمالی که در هر کاری ممکن است رخ دهد، همدلی میان قوا برقرار است و منافع عموم به‌خصوص فرمایشات رهبری سرلوحه کار هر سه قوه بوده و خواهد بود.

وی اضافه کرد: امروز همه به فکر معیشت مردم هستند و تمام قوا، اولویت نخست خود را رفع مشکلات معیشتی مردم قرار داده‌اند.

این کارشناس ارشد مسائل اقتصادی تصریح کرد: رهبری تعیین فرمودند که به معیشت مردم برسید و اعتماد آسیب‌دیده عمومی را با همدلی قوا ترمیم کنید؛ واقعیت هم این است که مردم دیگر حوصله خیلی از شکاف‌ها و انشقاق‌ها را ندارند و همه باید تلاش کنند تا اعتماد آسیب‌دیده مردم با راهکارهای صحیح‌ترمیم شود.

محمدی بیان کرد: بازگردانی اعتماد عمومی، اولویتی مهم و اساسی برای همه قواست. در دیداری که اعضای هیأت دولت با رهبر معظم انقلاب اسلامی داشتند، معظم‌له بر احیای اعتماد و امید مردم تأکید فرمودند.

وی بیان کرد: در ارزیابی وضعیت کنونی ایران به‌درستی باید به مقوله آسیب‌دیدگی اعتماد عمومی نیز توجه شود و باید دنبال ترمیم این اعتماد بود و این تأکید رهبری است.

این کارشناس ارشد مسائل اقتصادی بیان کرد: اعتماد مردم بزرگ‌ترین سرمایه هر سه قوه است و دولت باید به این مهم توجه داشته باشد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۳/م/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا