بین الملل

کارشناس کویتی: اساس فکری محور مقاومت مبارزات امام خمینی (ره) است

کارشناس کویتی: اساس فکری محور مقاومت مبارزات امام خمینی (ره) است

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، «عبدالله الموسوی» کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی کویتی در گفت‌وگو با یولن به مناسبت سی و سومین سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، به اندیشه پویای امام خمینی (ره) اشاره کرد.

وی تصریح کرد: «با گذشت بیش از سه دهه از رحلت امام خمینی(ره)، همچنان اندیشه و رویکرد ایشان در امت اسلامی زنده است؛ اندیشه‌ای که به ویژه در روز جهانی قدس، مفاهیم وحدت‌بخش اسلامی و شعار «نه شرقی، نه غربی خود را نشان داد».

کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی کویتی تاکید کرد: «اینکه با گذشت بیش از سه دهه از رحلت امام خمینی هنوز اندیشه و رویکرد ایشان زنده است، نشان می‌دهد که طرح ایشان برای پیشرفت ملت در هر موقعیت و زمانی مناسب است».

الموسوی افزود: «امام خمینی (ره) با استکبار جهانی با مدیریت پروژه صهیونیستی – آمریکایی شدیداً مبارزه کرد و توانست با آن مقابله کند؛ حالا ما امروز شاهد پیروزی‌های محور مقاومتی هستیم که پایه‌های آن را امام راحل بنا نهاد».

وی با توجه به تمرکز فکری امام خمینی (ره) در مقابله با تفرقه‌افکنی در بین مسلمانان، خاطرنشان کرد: «امام خمینی(ره) بر اهمیت وحدت اسلامی، تقریب بین فرقه‌ها و تمرکز بر اشتراکات تأکید داشتند و چون در اصول خود اخلاص داشتند، توانستند به اهداف بزرگ خود دست یابد».

کارشناس کویتی درباره تاثیر چشم‌انداز نورانی انقلاب اسلامی بر تحولات جهان گفت: «پروژه امام خمینی (ره) برای پیشرفت ملل در هر جا و زمانی صلاحیت دارد، فقط لازم است ما با صداقت تمام دور آن جمع شویم و محتوای آن را به اجرا درآوریم؛ آن‌گاه به یاری خداوند پیروزی، متحد امت خواهد بود».

گفت‌وگو از: معصومه فروزان

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا