خوزستان

کاهش ثبت موارد ابتلا به کرونا تا دو مورد طی یک شبانه‌روز در خوزستان/ خطر مرگ امیکرون برای سالمندان

کاهش ثبت موارد ابتلا به کرونا تا دو مورد طی یک شبانه‌روز در خوزستان/ خطر مرگ امیکرون برای سالمندان

به گزارش یولن از اهواز، سید محمد علوی، رییس مرکز بهداشت خوزستان ضمن اشاره به استقبال چشمگیر مردم از تزریق نوبت سوم واکسن کرونا، اظهار کرد: وضعیت خوب کرونایی همچنان در استان خوزستان ادامه دارد به گونه‌ای که در شبانه‌روز گذشته تنها دو بیمار در بیمارستان‌های استان بستری و همچنین ۱۴ بیمار سرپایی شناسایی شدند.

وی افزود: مراجعه بیماران کرونایی به مراکز جامع خدمات سلامت، منتخب بهداشتی و همچنین اورژانس‌های بیمارستانی به شدت کاهش یافته و امیدواریم این روند ادامه‌دار باشد.

رییس مرکز بهداشت خوزستان در پاسخ به وضعیت مراکز واکسیناسیون عنوان کرد: مراکز تجمیعی در راستای رفاه حال هم استانی‌ها تا پاسی از شب فعال هستند و تاکنون بیش از ۶ میلیون و ۱۵۸ هزار دُز واکسن در خوزستان تزریق شده است.

وی افزود: اگرچه گفته می‌شود اُمیکرون سرعت انتشار بالایی دارد و بیماری خفیفی ایجاد می‌کند و همچنین دارای مرگ و میر کمتری است، اما افراد مُسن که نقص ایمنی داشته و دارای بیماری زمینه‌ای هستند اگر مبتلا شوند خطر مرگ آن‌ها افزایش می‌یابد.

علوی با تاکید بر اینکه طرح شهید سلیمانی در پیشگیری از کرونا بسیار موثر بوده و باید تقویت شود، گفت: تجربه نشان داده که با بهره‌گیری از این طرح می‌توان در زمینه بیماریابی به خوبی عمل کرد.

وی با بیان اینکه هر چه تعداد بیماران بیشتر شود تعداد فوتی‌ها نیز افزایش می‌یابد افزود: اما علاوه بر تکمیل واکسیناسیون، زدن ماسک و پرهیز از تجمع غیرضروری باید همچنان جدی گرفته شود.

رییس مرکز بهداشت خوزستان در رابطه با آخرین وضعیت استان بیان کرد: عادی انگاری وضعیت اشتباه است بلکه باید بیش از پیش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را در دستور کار قرار داد.

وی افزود: در حال حاضر تمام شهرستان‌های خوزستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا