کرمان

کاهش شهرهای آبی کرونایی در کرمان/واکسیناسیون در شرق و جنوب کرمان پایین است

به گزارش یولن از کرمان، حمید شمس‌الدینی مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان ظهر امروز در جلسه ستاد کرونا استان اظهار داشت: در سطح استان کرمان دو شهر ستان زرند و شهربابک در وضعیت قرمز، چهار شهرستان کرمان، سیرجان، رفسنجان و نرماشیر در وضعیت نارنجی و ۱۶ شهرستان دیگر استان در وضعیت زرد و  شهرستان فاریاب در وضعیت آبی قرار دارند.

وی افزود: هفته گذشته شهرستان نرماشیر آبی بود، اما این هفته در وضعیت نارنجی قرار گرفت و همچنین شهرستان‌های کهنوج، منوجان و عنبرآباد از وضعیت آبی تبدیل به زرد شدند.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ادامه این جلسه  بیان کرد: از ابتدای کرونا تا کنون بیش از ۱۰۴ هزار نفر بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند و نزدیک به ۵۵ هزار نفر از این افراد به لحاظ آزمایش، کرونا این افراد قطعی شده است و ۴ هزار و ۹۶۷ نفر فوتی ناشی از کرونا در سطح استان داشته‌ایم.

وی عنوان کرد: نزدیک به ۵۰۰ هزار تست پی‌سی‌آر در سطح استان انجام شده که نزدیک به ۲۰۰ تست آن مثبت بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ابراز داشت: در حال حاضر ۶۸۹ بیمار مشکوک به کرونا تا ساعت ۲۱ شب گذشته بستری شدند که ۲۷۱ نفر از این بیماران تست پی‌سی‌آر آنها مثبت شده است و مابقی هم با علائم بالینی بستری هستند.

وی گفت: در حال حاضر در سطح بیمارستان‌های استان کرمان ۱۴۰ نفر از بیماران کرونا در آی‌سی‌یو و ۴۸ بیمار به ونتیلاتور وصل هستند.

رشیدی‌نژاد با بیان اینکه هفته گذشته تعداد بیماران بستری ما در سطح استان نسبت به هفته‌های قبل بیشتر شده است، افزود: اکثر استان‌های کشور روند ثابت دارند و به‌طور کلی رو به ثابت و اندکی نزول بیماری قرار دارند، اما استان کرمان جزو استان‌های شاخص در زمینه افزایش بستری مبتلا به کرونا در کشور است.

رشیدی‌نژاد ادامه داد: وضعیت واکسیناسیون استان کرمان خوب است و در مجموع یک‌میلیون و ۹۹هزار و ۷۴۲ دز اول واکسن در استان تزریق شده که نسبت به جمعیت هدف ۷۹ درصد واکسینه شده‌اند.

وی گفت: شمال و مرکز استان واکسیناسیون آنها قابل قبول است و معادل متوسط کشوری و حتی کمی بهتر است، اما قسمت شرق و محدوده کمی از جنوب پایین‌تر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان خاطرنشان کرد: واکسیناسیون دز سوم افراد بالای ۶۰ سال در سطح  استان شروع شده و از مردم درخواست داریم برای زدن دز سوم به مراکز تزریق کرونا مراجعه کنند.

علی زینی‌وند استاندار کرمان هم در این جلسه اظهار کرد: طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی از هفته آینده مبنای عمل همه افراد قرار می‌گیرد و این یک طرح جامع است.

وی با بیان اینکه قرار است ۸۰ درصد جمعیت استان واکسینه شوند، اما در حال حاضر تنها نسبت به کل جمعیت ۵۷ درصد واکسن دریافت کرده‌اند، افزود: در برخی از شهرهای استان میزان واکسیناسیون از میانگین کشوری بیشتر است.

زینی‌وند تصریح کرد: اگر پیک ششم کرونا در کشور اتفاق بیفتد، با این وضعیت استان کرمان جزء استان‌های رتبه اول خواهد بود.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا