اخبار روز

کاهش ۲ درصدی نرخ بیکاری در فردیس

به گزارش یولن در فردیس، بهنام بهداروند، رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان فردیس در اولین نشست کارگروه اشتغال شهرستان  که ظهر امروز در فرمانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه موضوع اشتغال از مهمترین اولویت‌های دولت است، گفت: اشتغال یک موضوع فرادستگاهی و حاصل عملکرد مجموعه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و غیره است که در صورت همکاری و مشارکت همه دستگاه های ذیربط می تواند نتیجه مطلوبی را به همراه داشته باشد. 

وی با اشاره به اینکه کد مستقل شهرستان فردیس در سامانه رصد تعریف شده است، ادامه داد: ادارات شهرستان می‌توانند آیدی مربوطه را از ادارات کل استان دریافت و میزان اشتغالزایی دستگاه‌ها را در سامانه رصد ثبت کنند. 

رئیس اداره کار فردیس با بیان اینکه تعهد اشتغالزایی امسال برای  شهرستان فردیس ۳ هزار و ۵۴۸ نفر تعریف شده است، افزود: بر این اساس میزان تعهد ۸ ماهه  اشتغالزایی برای شهرستان ۲ هزار و ۳۶۵ نفر است که از این تعداد ۸۲۸ نفر در سامانه رصد ثبت شده است. 

وی با اشاره به آمار پایین ایجاد اشتغال در شهرستان فردیس نسبت به تعهدات اشتغال در سال جاری، یادآور شد: با این وصف طی ۸ ماهه گذشته تا کنون نرخ کاهش بیکاری در شهرستان فردیس ۲ درصد بوده که کاهش میزان تقاضای کار به دلیل شیوع کرونا در ایجاد این کاهش بیکاری بی‌تاثیر نبوده است. 

بهداروند با اشاره به برخی مشکلات در ثبت میران اشتغال در سامانه رصد، بیان کرد: آمار واقعی بیش از این تعداد است و هنوز آمار اشتغال در شهرستان کامل نشده است. اما طبق آمار موجود کمیته امداد امام خمینی(ره) فردیس با ثبت اشتغال ۳۲۵ نفر در سامانه رصد بالاترین میزان اشتغالزایی را در شهرستان به خود اختصاص داده و  ۱۴۸ درصد از تعهدات اشتغال را در ۸ ماهه ابتدای سال به ثبت رسانده است. 

وی اضافه کرد: اداره جهاد کشاورزی نیز با ثبت ۸۱ نفر از ۱۳۰ نفر تعدات اشتغال دومین رتبه اشتغالزایی در شهرستان فردیس را به خود اختصاص داده است. اما میزان اشتغالزایی در برخی ادارات از جمله میراث فرهنگی، فنی و حرفه ای و … صفر است که نیاز به توجه بیشتر این ادارات دارد.‌

انتهای پیام/ج


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا