فرهنگ و هنر

کتاب جدید گلعلی بابایی در نمایشگاه کتاب امسال

کتاب جدید گلعلی بابایی در نمایشگاه کتاب امسال

به گزارش یولن، گلعلی بابایی مستندنویس، پژوهش‌نگار و برنده دو دوره جایزه ادبی جلال آل احمد گفت: مستند‌نگاری‌های دفاع مقدس به دلیل ارائه ریزجزئیات در بزنگاه‌هایی که همه‌چیز زیر سوال می‌رود، بسیار راهگشا خواهد بود و شاید بتوان یکی از مصداق‌های جهاد تبیین را همین کتاب‌های مستندنگاری جنگ دانست. کتاب‌هایی که جذابیت خود را دارد و مخاطبین را بیشتر به خواندن کتاب‌های این‌چنینی بیشتر سوق می‌دهند.

فواید  اضافه‌شدن بخش مستند به جایزه جلال

وی درباره جایزه جلال در بخش مستندنگاری و تاثیر این جایزه در معرفی کتاب‌های مستند ارزشمند گفت: اضافه‌شدن بخش مستند به این جایزه در نشان دادن هرچه بیشتر کتاب‌های مستند به مخاطبین نقش مؤثری داشته و مستند در حقیقت پایه همه‌ آثار ادبی است، از مستند می‌توان به طرح فیلم‌نامه خوب، رمان خوب و قصه‌ خوب رسید. اضافه شدن این بخش در این چند سال، میدان مسابقه‌ خوبی برای کتاب‌های مستند ایجاد کرده و از وقتی که این بخش به جایزه جلال اضافه شده، مسابقه سنگینی برگزار می‌شود و معمولاً نیز از بخش‌های بدون حاشیه جایزه جلال بوده است.

بابایی درباره وضعیت فعلی کتاب‌های مستند گفت: معمولاً رقابت نهایی در بخش مستند، میان کتاب‌ها تاریخ انقلاب یا تاریخ جنگ بودند، البته این مسأله چندان بدون ارتباط هم نیست، چرا که دو اتفاق مهم معاصر، جنگ، انقلاب و بخش زندگینامه‌نویسی فرماندهان جنگ بوده است. 

کتاب جدید گلعلی بابایی برای نمایشگاه سی‌ و سوم

این پژوهش‌گر در ادامه به معرفی کتاب جدید خود در نمایشگاه امسال پرداخت و گفت: زندگینامه شهید علی نوری، یکی از فرماندهان عالی جنگ و با عنوان «صبح روز نهم» که توسط انتشارات ۲۷ بعثت چاپ و منتشر خواهد شد، اثر جدید من در نمایشگاه امسال است. 

بابایی درباره دو کتاب «پیغام ماهی‌ها» و «کوهستان آتش» که برنده جایزه جلال بودند، گفت: کتاب «پیغام ماهی‌ها» ماحصل ۱۵۰ ساعت مصاحبه با حاج حسین همدانی است که قرار بود بعد از بازگشت ایشان از سوریه ادامه داشته باشد که انجام نشد. 

کتاب‌هایی که به عملیات‌های لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله می‌پردازد 

وی کتاب «کوهستان آتش» را در حقیقت یکی از جلدهای سلسله‌ کتاب‌های لحظه‌نگاری معرفی کرد که تحت عناوینی چون «دعوت متقابل»، «زمین‌های مسلح»، «شراره‌های خورشید» و «کوهستان آتش» چاپ و منتشر شده است. کتاب‌هایی که به عملیات‌های لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله می‌پردازد و مونتاژ دقیق مستند داستانی ‌است.

این مستندنویس در توضیح اثر جایزه ادبی جلال در موفقیت دو کتاب خود گفت: نداشتن انگیزه و ابزار تبلیغی مناسب، باعث مغفول ماندن این کتاب‌ها می‌شود. با این حال کتاب «پیغام ماهی‌ها» به چاپ دوازدهم و «کوهستان آتش» به چاپ سوم رسیده است. 

این پژوهشگر در انتها بخش‌هایی از دو کتاب پیغام ماهی‌ها و کوهستان آتش را نیز برای افراد حاضر خواند.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا