سمنان

کتاب «سمنی آسِمُن پی» با هدف حفظ زبان سمنانی نقد و بررسی شد

کتاب «سمنی آسِمُن پی» با هدف حفظ زبان سمنانی نقد و بررسی شد

به گزارش یولن از سمنان، دوازدهمین نشست کتاب‌خوان در حوزه فرهنگ و زبان سمنانی صبح امروز با حضور اساتید، شاعران و شهروندان سمنانی در فرهنگسرای امید خانواده سمنان برگزار شد.

امیر نجم سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان اظهار کرد: این نشست بنا به درخواست شاعران و نویسندگان سمنانی در حوزه فرهنگ و زبان سمنانی در راستای زنده نگه داشتن فرهنگ و زبان سمنانی برگزار شد.

وی افزود: در این نشست کتاب «سمنی آسمن پی» که مجموعه اشعار ۲۵ شاعر سمنانی با موضوع وطن، شهید و انقلاب اسلامی است و به همت بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان و مؤسسه فرهنگی هنری سمن بویان سمنان گردآوری شده به حضار در جمع اهدا شد.

 سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان بیان کرد: حفظ و تقویت فرهنگ و زبان سمنانی عامل صیانت از هویت اجتماعی و زمینه‌ای برای انسجام عمومی، وفاق ملی، عامل دوستی‌ها و تعاملات فرهنگی، توسعه گردشگری و معرفی تاریخ و فرهنگ اصیل منطقه‌ای به مردمان سایر مناطق در اقصی نقاط است.

به گزارش فارس؛ کتاب سمنی آسمن پی با حضور شاعران، نویسندگان و شهروندان سمنانی مورد نقد و بررسی قرار گرفت و علی دولتیان نویسنده و پژوهشگر سمنانی موضوعاتی از این کتاب در جمع حضار ارائه کرد.

همچنین محسن ذوالفقاری، ابوالفضل اعوانی، مصطفی ترحمی و مجید صبوری شعرهای این کتاب را به نمایندگی از شاعران این اثر در میان جمع خواندند و گروه سرود «سمنی زکی» شعر «ایران» از کتاب سمنی آسمن را در حضور شهروندان اجرا کردند.

در پایان این نشست ادبی توسط سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان به مناسبت گرامیداشت میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختران به تمامی دختران هدایایی اهدا شد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا