همدان

پرداخت ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات دانشجویی در همدان

به گزارش خبرگزاری یولن از همدان، زهرا اصغری ظهر امروز در نشست خبری معاونین علوم پزشکی همدان با اشاره به درخشش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان در ایام کرونا در راستای کنترل این بیماری اظهار کرد: روند طوری پیش رفت که دبیر پویش مبارزه با کرونا از استان همدان انتخاب شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پایگاه دانشجویی شهید هزاوه جزو پایگاه‌هایی است که مردم مراجعه زیادی دارند و خدمات دریافت می‌کنند گفت: در انجام واکسیناسیون، دانشجویان داوطلب به صورت استندبای هستند که در صورت نیاز  از آنها بهره‌مند شویم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا با بیان اینکه برنامه‌های معاونت فرهنگی دانشگاه، دانشجو محور است و ما از دانشجویان حمایت می‌کنیم افزود: شیوع ویروس کرونا نسبت به حضور دانشجویان در دانشگاه تاثیر داشته و تعداد کمتری را طبق تصمیم‌گیری ستاد کرونا شامل می‌شده اما با این وجود ۵۰ رتبه برتر کشوری را دانشجویان ما کسب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در سالهای گذشته طرح اعتباربخشی را مصوب کردیم که در این راستا کارنامه بیمارستانها را به روسای این مراکز تقدیم می‌کنیم تا سال بعد بتوانند جبران کنند گفت: همدان جزو دانشگاه‌هایی است که بالاترین نهادهای دانشجویی فعال در کشور دارد.

اصغری  از وجود ۵۰ نهاد و۶ تشکل دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی ابن‌ سینا خبر داد و افزود: بیش از ۲۰ انجمن فرهنگی، بیش از ۲۰ کانون فرهنگی و نیز  ۵۰ نشریه دانشجویی در این دانشگاه فعال است.

وی با بیان اینکه طی سه سال گذشته بیش از ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات به دانشجویان اختصاص دادیم که دز حوزه تحصیلی، مسکن و … بوده است گفت: در حوزه خوابگاه‌ها و اسکان، ۷ هزار دانشجو داریم که ۲ هزار و ۷۰۰ نفر غیربومی و متقاضی اسکان هستند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا  با اشاره به اینکه پاسخگویی تمام متقاضیان خوابگاه نمی‌توانیم باشیم اما ساماندهی همه آنها مورد توجه بوده است خاطرنشان کرد: برخی دانشجویان در خوابگاه‌های خودگردان و خصوصی با معرفی ما اسکان می‌یابند.

وی با اشاره به اینکه در شهر همدان بهترین خوابگاه‌های غیردولتی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی است گفت: پنج خوابگاه دخترانه دولتی و دو خوابگاه دولتی پسرانه فعال است که می‌توانیم ۲ هزار نفر را اسکان دهیم.

اصغری با بیان اینکه در حال حاضر سه طرح عمرانی خوابگاهی در دست اقدام است که یکی برای متاهلین تحصیلات تکمیلی است افزود: در این خوابگاه با همکاری مجمع خیرین سلامت ۳۰ واحد در اختیار زوجین تحصیلات تکمیلی قرار گرفته است.

وی از بهره‌برداری ۲۰ واحد از این خوابگاه تا پایان سال خبر داد و گفت: ۶۰ درصد از این پروژه ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا با اشاره به ساخت خوابگاه ریحانه دو که می‌توان ۵۰۰ دانشجو را برای مهر سال ۱۴۰۱ اسکان داد افزود: با افتتاح این خوابگاه در سال گذشته، می‌توانیم بیش از یک‌هزار دانشجوی دختر را در پردیس دانشگاه اسکان دهیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از محیط‌های اداری دانشگاه تبدیل به خوابگاه شده تا ۲۵۰ نفر از دانشجوی پسر را اسکان دهیم گفت: تعداد سالن‌های ورزشی و زمین‌های ورزشی دانشگاه نسبت به متوسط کشوری بالاتر است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا نیز با توجه به روند واکسیناسیون در همدان اظهار کرد: در استان تاکنون یک‌میلیون و ۱۴ هزار و  ۶۵۵ دز واکسن تزریق شده که یک‌میلیون ۶۵ هزار و ۱۷۵ هزار و ۶۶۰  مورد آن، دز اول بوده است.

محمد طاهری با اشاره به تزریق ۷۳۷ هزار و ۱۱ دز دوم واکسن کرونا در همدان گفت: تاکنون یک هزار و ۸۰۴ دز یادآور تزریق شده است.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا