بین الملل

کرملین: اوکراین هر کاری می‌کند تا به توافق مینسک پایبند نباشد

کرملین: اوکراین هر کاری می‌کند تا به توافق مینسک پایبند نباشد

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (جمعه) گفت نشست فرمت نرماندی درباره بحران اوکراین، ناموفق بود.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین، ضمن ابراز تأسف از شکست نشست فرمت نرماندی، گفت: «واقعیت این است که بازیگران برجسته دیپلماسی جهانی در خواندن متن بسیار کوتاه و بسیار واضح بسته اقدامات مینسک با مشکل مواجه هستند».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی همچنین اظهار داشت که در کشورهای غربی با خواندن توافقنامه‌های مینسک مشکلاتی وجود دارد.

سخنگوی کرملین در پاسخ به سوالی در مورد اشتباهات ژئوپلتیک سیاستمداران غربی در مورد روسیه، توضیح داد: «به دفاع فعالانه از منافع ما ادامه میدهند و با صبر و حوصله واقعیت‌های جغرافیایی، ژئوپلیتیکی و غیره را برای طرف مقابل (غرب) توضیح می‌دهند». 

پسکوف همچنین تاکید کرد که اوکراین هر کاری انجام می‌دهد تا به به تعهداتی که بر اساس توافقات مینسک برایش تعیین شده است، عمل نکند.

به نوشته ریانووستی، وی در این‌باره گفت: «وظیفه ما اطمینان حاصل کردن از اجرای بسته اقدامات مینسک است. این کاملاً به وضوح در یک توالی مشخص بیان شده است که در آن تعهدات طرفین ثابت است. هر طرف وظیفه دارد تعهداتی را که برای آن تعیین شده است انجام دهد».

از حدود دو ماه قبل رسانه‌های آمریکایی با اشاره به استقرار یک‌صد هزار نظامی روسی در مرز اوکراین، جوسازی و خبرسازی درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین در اوایل سال جاری میلادی را آغاز کرده و موجب تشدید تنش در شرق اروپا شده‌اند. روسیه اما به‌منظور کاهش تنش‌ها پیرامون مسائل اوکراین، پیشنهاداتی در راستای تضمین امنیتی غربی‌ها به روسیه از جمله عدم گسترش پیمان نظامی ناتو به سمت مرزهای این کشور و خروج نیروهای ناتو از این منطقه را مطرح کرده است.

پیش از این نیز «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا با نادرست خواندن ادعاهای مقامات و رسانه‌های غربی درباره حمله این کشور به اوکراین، تاکید کرد که روسیه نه امروز، نه فردا و نه هیچوقتی به اوکراین حمله نخواهد کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا