بین الملل

کرملین: سطح تهدید حمله احتمالی اوکراین به دنباس بالاست

کرملین: سطح تهدید حمله احتمالی اوکراین به دنباس بالاست

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (چهارشنبه) ابراز امیدواری کرد که آمریکا مذاکرات درباره تضمین‌های امنیتی با مسکو را از سر بگیرد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت: «آمادگی [جو] بایدن [رئیس‌جمهور آمریکا] برای گفتگو با روسیه در زمینه [تضمین‌های] امنیتی مثبت است و ما امیدواریم که روند مذاکرات را آغاز کنیم».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی در واکنش به ادعاهای «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو درباره افزایش نیروهای روسیه در مرز اوکراین، تاکید کرد: «ناتو اشتباه می‌کند که می‌گوید هیچ مدرکی دال بر عقب‌نشینی نیروهای روسیه [از نزدیکی اوکراین] وجود ندارد».

سخنگوی کرملین در پاسخ به سوالی درباره تصمیم پارلمان روسیه برای به‌رسمیت شناختن جمهوری‌های خودخوانده «دونتسک» و «لوهانسک»، توضیح داد که دولت مسکو معترف است که جدایی مناطق در شرق اوکراین ممکن است با معاهده صلح مینسک سازگار نباشد.

بر این اساس، پسکوف همچنین هشدار داد که سطح تهدید حمله احتمالی نظامی اوکراین به منطقه دنباس برای سرکوب جدایی‌طلبان دونتسک و لوهانسک همچنان بالاست.

به نوشته ریانووستی، وی درباره مذاکرات درباره تضمین‌های امنیتی مورد نظر روسیه نیز اضافه کرد: «ما نقاط تماس روسیه و غرب را در زمینه امنیت پیدا خواهیم کرد، اما مذاکرات دشوار خواهد بود و به اراده سیاسی نیاز دارد».

دبیرکل ناتو امروز با ادعای اینکه روسیه نظامیان خود را از مرز اوکراین عقب نکشیده، گفت بلکه در حال اعزام تعداد بیشتری نیروی نظامی به منطقه است (جزئیات بیشتر).

این در حالی است که روز گذشته همزمان با اعلام روسیه مبنی بر بازگشت نظامیان این کشور از مرز با اوکراین پس از اتمام تمرین‌های نظامی سخنگوی وزارت خارجه روسیه تصریح کرد که پروپاگاندای کشورهای غربی درباره جنگ شکست خورده است.

وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه (۱۵ فوریه/۲۶ بهمن) اعلام کرده که تمرین‌های نظامی شماری از نیروهای روسیه در بلاروس به اتمام رسیده و  روند بازگشت آنها آغاز شده است.

انتهای پیام/ص


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا